- Dessa bidrag


Man ska INTE klaga över att man får bidrag, apselut inte, men man
kan väl få gråta en skvätt när det strular kanhända? Just nu tror jag
att allt är ordnat, peppar peppar!

(hur har jag inte en aning om men jag har faktiskt varit så rävig att jag
de sista gångerna helt sonika sagt att såhär är det, jag är trög, väldigt
trög, och ni måste ta allt sakta och lugnt, att jag frågar om, och om igen,
beror helt enkelt på... åsså bla bla bla
)



Efter en helt underbar mottagning på Ungdomscentrum i Umeå blev det
lite fel, kan vi väl lugnt säga, men återigen, all respekt till er där nere,
ni var som en sann lisa för själen efter allt strul med dotterns tidigare
skola!


Vi blev i varje fall utan studiebidraget i december, jag kanske blev utan,
dottern får sina surt förvärvade slantar förstås men det krömp betydligt
med inkomsterna för en annan.


Missen var den att ingen bekräftelse hade gått iväg från nya "skolan",
utan den inga studiebidrag. Utan ungar i skola inga bostadsbidrag, inget
underhåll heller.... Utan allt det här startade inte behandlingen av min an-
sökan för bostadstillägg heller, den går inte igång förrän ev bostadsbidrag
är uträknat......

Allt eller inget kan man helt enkelt säga, här blev det inget...


MEN, nu verkar det ha ordnat sig, peppar, peppar. Allt jag behöver göra är att
få iväg bekräftelsen från CSN, beslutet togs med mig i telefon vilket kändes bra,
även om jag vill ha mitt papper i handen innan jag är lugn, till försäkringskassan.


DÅ ska det rulla på......kanske.......


Flyttstress? jooooo
och jag vill ju ha allt i ordning
inte bara kartonger utan även
nån form av bekräftelse på att
vi får de pengar vi behöver....



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: