- Men hur tänker trebarnsmamman Helen Wright egentligen?


bild lånad från alltombarn.se

 

Pga av en felklickning på Expressens sida hamnar

jag på en avdelning jag aldrig läser, nämligen Allt

om barn. Det känns tämligen onödigt då dottern ju är

stora tanten själv, snart ;-) , så jag hoppar gladeligen

över allt som har med barnvagnar och kräks.

 

"Trebarnsmamman Helen Wright, 39, har aldrig varit föräldraledig.

När dottern Jessica föddes var hon tillbaka på jobbet vid lunch med dottern i famnen"

 

Eeeh, säg vad då?


Att vara så kass på att prioritera, ivf i mina ögon, att låta arbetet

ta sån plats i sitt liv framför att faktiskt vara hemma med sitt barn

är väl absolut inget att vara stolt över, eller har jag gamla skruttiga

värderingar?

 

Jag måste säga att något av det bästa med att ha varit skruttig i så

pass många år är faktiskt möjligheten att fått vara hemma vareviga

dag när dottern kommit hem från skolan. Jag har lagat mat, riktig

mat alltså och jag har bakat vårt bröd, jag har kanske varit en jädra

massa i vägen för ungstackarn också men ändå, det blev nog mitt

i all skit en ganska bra uppväxt :-)

 

 

Sen om jag och dottern tyckt det varit värt priset, nu pratar vi

epilepsin, det ska jag nog inte påstå, men det har även funnits

nån form av "bonus". Så, varje moln har också en guldkant...

 


(ok, ok, det sista var ren och skär bullshit, kände bara

för att vara ädel, mogen och.... värdig, eller nåt, dessvärre

är det nog inget vi inte skulle ha gjort för att ha sluppit det!)

 

 

Förresten, dotra har visst bloggat om dagen,

även mitt allra senaste tillskott vad gäller

sexappeal ....

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: