- Voteringen om sjukförsäkringen klar, äntligen...



Det finns gott om kämpar kvar men ni som har nära och kära
som hamnat i den katastrofala turbulensen allt det här skapar,
se till att ni finns där för dom i dagar som dessa!

Det heter ju att man aldrig ska ge upp, slaget är inte över och
kampen fortsätter men nu behöver vi hjälp, om inte annat så
våga ta kontakt med människorna som hamnat helt utanför.

Jag har min sjukpenning till slutet av mars, vi har mat och vi
har boende, vi överlever, men öppna era ögon och trotsa våra
fega politiker. Det som inte kunde presteras i riksdagen idag kan
vi väl symboliskt protestera mot genom att faktiskt sträcka ut en
hand till en människa i kris?

Fy fan, att tro att vi kommer till någon nollvision vad gäller suicid
är en total utopi när vi bor i ett land som så totalt misshandlar de
allra svagaste i samhället.

Jag säger bara SKÄMS, skäms ni som inte ser längre än er egen
jädra plånbok och röstar fram vad skit som helst och SKÄMS ni
folkvalda som inte ens vågar ta fram en gnutta medmänsklighet!




(notera vilka poster som räknas in och just det ja,
glöm inte att sälja din bostadsrätt, bil och ev djur FÖRST)




1 Roggan/clapton:

skriven

det stämmer det du skriver.

2 A:

skriven

Tack så jättemycket för boktipset! Jag googlade på boken och läste lite om den och några sidor smakprov. Tyckte genast om den, så jag ska se till att få tag i en och läsa så fort det går!



Idag har jag fått min lönespecifikation och längst ner står det hur mycket skatt jag betalat sammanlagt under året. Det är inte lite! Och då kan jag inte låta bli att undra varför jag och andra inte kan få vara sjuka när vi är det, med tanke på hur sjukt mkt av ens lön som går till skatt!!! Vad gör de av alla dessa pengar egentligen? Spara på människor, det måste vara det mest omänskliga som finns!

KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: