- Dagens julklapp!



I sann "lev med dina känslor"-anda kan jag säga att dagen har börjat
otroligt bra. Trots att särbot grenslat Volvon, ja, nu är det ju kanske inte
direkt helt korrekt beskrivet men jag tror att ni förstår hur jag menar, för
återgång till vardag med 30 mil isär så känns det bra!


Det är häftigt med internet, det är bra med sökmotorer och det är alldeles
fantastiskt  ypperligt när man ju släpar omkring på det där tomma vakuumet
mellan sina öron.

Jag har blivit påmind av AFA-försäkring, här på min egen blogg!

Genom deras uppsökande kundtjänst så blev jag påmind om
vad som ju var dagens viktigaste göromål, att skriva en ansökan
till just AFA om min anmälan till Avtalsgrupssförsäkringen, tror att
det är AGS som är aktuellt i mitt fall.

Papprena var redan framtagna, har givetvis redan skrivit fel en
gång men hoppas att maskinerna klarar av det ändå, och allt som
saknas är kopior av intygen jag har. (fast nu blev jag lite osäker...)
Nå ja, denna ansökan går med vändande post i morgon,

jul, jul, strålande jul
eller varför inte lösa ut
hela tandläkarräkningen?


Jag fick en bra start på en dag som jag vägrar göra sämre,
därför blir det inte något inlägg om Ett hjärta RÖTT´s alltid
lika intressanta blogginlägg, igår kom dessutom hela två.


Jag lägger länkarna här och hoppas att ni tar er tid för lite
soulsearching såhär på tisdagen, hur viktig är välfärden för DIG?



Ett hjärta RÖTT - S har bitit sig själva i svansen,

-en bra sammanställning om var det har gått snett
i den socialdemokratiska partipolitiken




-där parallellerna mellan de alltmer vanliga våldsrapporterna
mot personal inom både försäkringskassa och arbetsförmedling
tas upp

-samt det där sakliga, och ack så anonyma, mailet från ännu en
samhällsmedborgare "omfamnats" av vårt nya sjukförsäkrings-
syste, hur långt kan vi egentligen pressa människor?



1 Katta & Doriz:

skriven

Ibland blir man så där riktigt chockad då man inte kan få ram något. Det blev jag nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: