- Värderingar... nä, vi talar KD´s fariseiska inställning till sjuka i samhället...


Inte ofta man kan hitta ord i bibeln som är användbara, inte om man
som jag faktiskt helt har sågat hela "romanen", för det är ju precis vad
det handlar om..... fiktiva berättelser som har noll relevans i livet...


Jesus sade till honom: »Stå upp, tag din säng och gå
Lukas 5 : 8


Den här känner jag igen, hittills har jag trots allt haft ganska bra vibbar
när orden kommit upp, men jag vet faktiskt inte längre vad jag ska tro.

I dagens Sverige finns ju Göran, Göran med sitt KD, Göran med sitt KD
och sina partianhängare, ska vi kanske kalla dem lärjungar rent utav?

Hos en av lärjungarna hittar jag det här blogginlägget:

Peter Soilander - under sin korkek...

Här hittar jag ord som:

Välfärden måste gå i första hand, att det blir mycket självömkan i Alliansens
idoga arbete att bryta utanförskapet genom att människor identifierat sig i
med sina sjukbidrag och att ett KD i regering ser till att kanterna blir lite
mjukare?!

Hur KD kan matcha sitt kristna budskap med fraser som
den här är för mig totalt vansinne, vad säger ni?

"Att förverkliga en dröm i livet kan väl trots inte handla om att leva på bidrag?"


Nä, ta er en sväng in på KD´s hemsida vet jag,
titta in på deras värdegrund och begrunda...

"KRISTDEMOKRATI ÄR DEMOKRATI byggd på kristen människosyn och värdegrund.
Med kristna värden avses de allmänt giltiga värden som inspirerats och förvaltats av
den kristna traditionen.

Kristdemokratin är värdeorienterad. Med detta menas en politik som har människovärdet
och de etiska grundvärdena i centrum."


Själv tror jag mer att ni har blandat ihop allt...

Men för att I skolen veta, att Människosonen har makt här
på jorden att förlåta synder, så säger jag dig»
(och härmed vände han sig till den lame):
»Stå upp, tag din säng och gå hem.»
Lukas 5 : 24


Vi är inga syndare, vi är inte i behov av en quickfix av ett gränspsykotiskt
parti som inte riktigt vet vad ni tycker, när, hur och varför utan det VI
utförsäkrade behöver är vår rätt till mänsklig respekt åter.

Tar mig friheten att bara använda en del av slutmeningen under den
här korkeken, den säger ju liksom allt..... och kom sen inte tjafsandes
om någon Jesus för en sak är säker, han skulle INTE ha uppskattat det här...

"För Alliansen gäller det nu att i nästkommande mandatperiod visa
att de är bäst på att ge stöd till människor som arbetar..."

Amen?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: