- Från ett ställe till ett annat...och Maud, hon förnekar sig ALDRIG!



Har ju klagat på min ALI tidigare, känner mig oerhört taskig mot min handläggare nu
när jag fortsätter men det är ju mitt liv det handlar om. Hela sommaren passerade,
visst har det varit sjukdomar och visst har jag själv varit som en påse nötter MEN ändå...

Nu får jag en månad till, tydligen en förlängning som det inte skulle vara något problem
med, och nu ska en massa hinna hända. Det ska samordnas mellan olika instanser, jag
ska arbetsträna, på jobbet borde väl vara lämpligt eftersom att jag ju höll på med det
tidigare, arbetsterapeut ska in o kolla av, nån form av samordnare ska finnas på HVC
och jag ska fixa läkartider...

I dag andas jag, på måndag tar jag tag i det jag nu ska och kan fixa själv, ska fundera
kring funktionsnedsättning, nåt som hon tyckte kunde vara aktuellt, och det är ju helt
logiskt, bara lite sorgligt... MEN, mitt människovärde ligger väl ändå inte i såna ord, jag
är en alldeles perfekt litentanta som jag är, inte som den gamla vanliga förstås, men
ändå?




Och visst är det väl lämpligt att käraste Maud klampar på i sina vanliga takter,
samhällslön till människor med omfattande funktionsnedsättningar?!?!


Tänka sig, inte ens de människorna ska få möjlighet till en VETTIG ersättning
utan vips, "vi gör om det till en samhällsLÖN och då passar det ju in i vår fina
arbetslinje"....... (o då kanske de äntligen har råd till sina anpassade boenden..)


Det här blir bara tokigare för var dag som går, lön för arbete,
ersättning eller försäkring för ohälsa, hur svårt kan det vara?
1 A:

skriven

Precis som du säger, människovärdet ligger absolut inte om man har en funktionsnedsättning eller ej! Men man vill ju helst inte höra sånt om sig själv ändå...Bra att de fixar och donar lite i alla fall, inte bara kastar ut dig och tvingar dig jobba bara så där! Lycka till på af!

Kram!

2 MDAMZ:

skriven

Maudan ja du vi kan alla undra jag är nog inte vidare snäll i min blogg om henne, ordspråket säger 'ont ska med ont förgöras' eller hur det nu var, men, jag tycker du är fantastisk som orkar och kämpar som du gör ;)



<i>

Tack för att du kom förbi, Engelskan är mitt andra språk och inte helt perfekt men tillräkligt gott ;)Det är bara så härligt att se dig här hos mig.Tycker det är på tiden att vi gör det känt utanför vårt lands gränser hur verkligheten ser ut här i vårat land eller vad tycker du? ;)</i>


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: