- Börjar ni vakna till där ute?


Ett drömscenario vore väl att Alliansens egna politiker började öppna sina
ögon och se konsekvenserna av vad deras nedskärningar och drastiska
förändringar verkligen ställer till med....

Fast det vet ni väl redan om tänker jag? I Norrtälje finns nämligen en numera
fd moderat kommunpolitiker, rentutav ledamot i socialnämnden, som har
tagit sig en funderare.

Lars Sjöblom, 57 år gammal, och ryggmärgsskadad som säkerligen kommer
att betonas i framtida kommentarer säger såhär i dagens Aftonbladet
efter att han har lämnat Moderaterna pga utförsäkringen av sjuka

"Jag kan inte se de som röstat på mig i ögonen längre"


Hmmm, låter nästan för bra för att vara sant men det struntar
jag i, om det bara finns en GNUTTA sanning i vad han säger så
jublar jag högt, då får hans partimedlemmar gnälla hur mycket
de bara vill, som här hos Göran Pettersson...


1 Lasse:

skriven

Sjöblom hoppade av moderaterna eftersom han inte blev återvald av partiet. Ungefär av samma skäl som miljöpartisterna hoppade av till Alliansen i Botkyrka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: