- Tankar i Valborg



(bild lånad från VK)


Vi är riktigt lata av oss, jag och särbot. Inte orkar man med nån tripp till
brasan inte och inte blev det nån festmåltid heller, jag rörde helt enkelt ihop
en simpel korv Stroganoff tidigt och sedan dess har inte många saker hänt.
(om man inte räknar med en timmes sovpaus efter maten)


Saker som återigen bevisar för mig att åren har gått är väl att jag sitter här
med polisradion på, vill ju ha koll på vilka hemskheter som pågår... Ytter-
dörren är låst, kan ju komma nån full farlig en (?!) och GUD vad tacksam
jag är över dotterns älsk!


Varför jag är så tacksam över honom?
Jo men hans ålder, som kanske i omgångar
har legat honom till last vad gäller mitt tycke
,
en kväll som denna är det bara UNDERBART att
ens lillrompa "hänger" med vuxna istället för andra
småttingar på nån grisig fest i stan!


Annars så är det en "inte tänka och eller brusa upp över
borgerligt styre"
-afton! Känns lite bra med en paus, vi
kan unna oss lite svenne banan-jäsande framför våra
datorer, kanske finns där en risk att jag kommer att ha
en liten, men ändock, fixering vid vad som händer i stan
i kväll...... (återigen vuxenpoäng kanske?)


Hoppas ni haft en bra kväll, må inga poliser ringa
angående fulla barn och banne mig, i morgon är
en annan dag,

1 MAJ!!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: