- Såhär kan det låta i nya tidens Sverige... försäkringskassan tvår sina händer!



"Jag ringer din arbetsgivare och meddelar att du inte kommer och
varför arbetsträningen är avbruten. Det är naturligtvis alltid bra om
man kan meddela själv men ha inte alltför dåligt samvete för att du
inte gjort det.


Har man som du, ett mående som inte fungerar, finns det fullt god-
tagbara skäl. Jag bedömer att du ii din arbetsprövning pressat dig
tillräckligt ändå.


Fokusera din energi på den återhämtning du behöver.

Jag hoppas att man kan få till din medicinering lite så att du kan

börja må bättre. Bra att du har stöd så att du inte behöver vara

ensam.


Jag har begärt tid för överlämningsmöte hos Arbetsförmedlingen men

inte fått tidsförslag ännu.Skall försöka köra på så du får informationen som

man brukar ge i i det mötet.


Min förhoppning är att det kanske kan reducera din stressnivå något.

Den framtida osäkerheten har sannolikt ändå en viss betydelse."

direkt ur dagens post....

 

 

Lite knepigt är det väl? Kan jag se det här som att försäkringskassan anser att jag är för sjuk* för att arbetsträna/jobba men tillräckligt frisk för att skrivas ut ur systemet? (vad gäller stöd så handlar det helt enkelt om att slippa vara ensam nu när jag haft så pass tätt mellan mina epilepsianfall)


*lidande av en sjukdom, dålig, krasslig, klen, illamående,

krank, opasslig ,misstänkt, skum, rutten, osund

 

Känns helt korrekt att bli kallad en som har ett mående som inte fungerar,

allt utom sjuk för tusan, då ramlar jag bara in i en offerroll....

1 A:

skriven

Hm, låter ju som att fk kanske fattar lite ändå...

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: