- Nu måste jag få säga en sak, alltså, Petra Mede, vad är meningen?


Jag älskar humor, jag älskar vass brittisk humor
se Bill Bailey, Eddie Izzard, Monty Python-typen
av humor, då kan man verkligen få skratta!

Men Petra Mede däremot...... var är humorn i det??

Läste just en artikel i Aftonbladet, Blev av med allt
som beskriver fenomenet Petra Mede. Tore Börjesson
beskriver Petra både som folklig, melodifestivalens
förtjänst OCH rolig ? genom fraser som tex:

– Nej, men snälla rara, får jag bara säga… Är Maud Maud?
Alltså, jag vet inte av egen erfarenhet, men jag har hört att den
riktiga Maud, hon sväljer när man runkar henne i munnen.
(Maud som i Maud Olofsson,
vi talar avancerad Parlamentet-humor)

Jag har en stoooor trut, jag tar ofta sk grova ord i min mun
och jag brukar vara så rapp i truten jag bara hinner med
men t.o.m jag inser ju att för många svulstiga ord och för
mycket hysteriskt gapande efter uppmärksamhet inte alls
garanterar nån humor i det hela.

Man kan lätt bli enbart jobbig, och en hel massa pinsam.
Oj, där kom visst min åsikt om Petra som i en liten ask,
jobbig och pinsam.

Här ska jag bjuda på riktig humor,
så ni vet skillnaden till nästa gång
frk Mede öppnar truten ;-)



 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: