- Oj..... det blev visst fel

Jag blev ju vanvettigt förbannad och upprörd här i början av juli då tidningarna
skrev om ännu en våldtäkt här i vår stad, Umeå. Med bland annat den sk "Haga-
mannen"
i färskt minne gick jag igång på alla cylindrar.....

I dag möts jag då av den här artikeln i Vk:



Eftersom att jag inte vet ett endaste dyft mer än vad som står i tidningen
kan jag ju inget mer säga annat än... jag anser trots allt att vi måste utgå
från att uppgifterna från ett brottsoffer är sanna tills andra uppgifter kommer
fram, trots att det kan bli såhär fel ibland...

Hur tänker ni?

Lite skrämmande är det ju eftersom att trovärdigheten hos andra våldtäkts-
offer tenderar att minska ju fler felaktiga anmälningar som görs.. men åter-
igen, jag vet för lite i det här läget för att komma med vare sig moralkakor
eller nåt så allt jag kan göra är att be om ursäkt för att min käft/mitt tangent-
bord, rusade iväg innan tanken kanske var helt klar...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: