- Lördagens elände...

Även om jag var för snabb att glappa med truten angående överfallet i somras
måste jag bara få säga att fan, nu har det hänt igen och jag blir lika ledsen vareviga
gång...

Ska man inte få röra sig i sin egen stad även om mörkret har fallit och om man
råkar vara kvinna?! Att gå i en park vid 22-tiden är tydligen för sent, sånt blir jag
tokig på, känns som att slaget redan är förlorat... Nu är det bara att stanna hemma,
absolut inte dricka alkohol och hålla sig från allt som inte är upplyst, allra helst bevakat
och fullt med folk...

Ska det måsta vara så?? När jag var yngre agiterade jag högt och ljudligt om att JAG
minsann skulle få gå NAKEN närhelst och varhelst jag ville...åren har lärt mig att så är
inte fallet, men samtidigt är det som att jag nu vill protestera än mer, nu har jag ju en
dotter som växer upp i ett samhälle där allt bara blir värre och värre i en allt snabbare
takt. Man vill ju sätta ner foten och säga att nu, nu får det banne mig vara nog!!!

Men ärligt, är det någon som tror att det hjälper längre? Vi har föräldrar på stan, ska
vi ha regelrätta medborgargarden också som bevakar alla "riskområden"?

Hoppas att de får tag på den här förövaren,
vi får aldrig ge upp, det goda måste väl få
vinna till slut?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: