- Från vätgas-fisar till SALTSYRA?!




Av alla dumma saker jag läst på nätet tar nog det här priset....


Detta är bara SKITSNACK enligt mig, har nu suttit och vätgasat ner hela lägenheten ikväll,
ingen större fara förutom mitt eget illamående, stängde tom ytterdörren då jag faktiskt
tänker på mina grannar, inte bara då de lever om och stör utan även som "alla andra"...

(vätgas är i det här fallet INTE sån som man kan utnyttja till att driva diverse fordon utan
mer en lyxtillverkning av .........eller en rent miljöfarlig avgas....)

"Det finns belägg för att tarmfloran kan adaptera sig till laktos och att detta mildrar symtomen.
Med största sannolikhet beror adaptionen på att tjocktarmens mikroflora ändrar sin
metaboliska aktivitet. Bakterierna i tarmen börjar producera β -galaktosidas, samma enzym
som människans laktas, i tarmen samt minskar bildningen av vätgas.

Den minskade bildningen av vätgas beror på att bakterierna i tarmen också börjar omvandla
vätgas till andra ämnen, främst saltsyra, i större utsträckning, vilket i sin tur leder till att symptom
som uppsvälldhet och gasbildning försvinner"

Kan inte se något direkt nöje i att efter x månaders lättflytande avföring, rännskita,
sitta och tänka positivt över att JAPP, jag äter mer av det jag inte tål och har jag
tur så ökar mängden SALTSYRA i mina tarmar så nu, kan äntligen elefanthuden som
blivit efter de där x antal torkningarna uppluckrad lite av syra !?!?!?

Vill du äta sånt du blir sjuk av bara för att några tokar
har fått för sig att det visst ska gå?!?!

Lär dig bli laktostolerant 1
Lär dig bli laktostolerant 2
Mjölkfrämjandet
Släpp ut fisarna!

Jo, jag är less, vore jag ett luftskepp eller något så kanske det skulle vara
en gnutta roligare, men just nu?! Nä.....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: