- Tänka sig, idag har man frusit...igen..




Även om löven blivit gula, antingen rasat ner eller hänger kvar smått chockade
på träden, och det ryker ur munnen på morgonen, rutorna måste skrapas på
bilen och det nästan, nästan har blivit halt ute så VÄGRAR min kropp att anpassa
sig ....

Jag fryser, jag fryser som en hund fast jag myglar och behåller jobbarfillingarna
även efter jag har lämnat kylen! Jag måste leta fram en riktig jacka, ett par varma
vantar och kanske jag ska testa av det här med halsduk i år?

Finns inget värre än innan man är om-acklimatiserad till höst och vinter, även om jag
svär ve och förbannelse de där ynka varma sommardagarna, svetten rinner och jag
bara vill krypa ur skinnet så är hösten/förvintern än mer vidrig!!

Funderar på att bära hit en 20 värmeljus och värma upp sovrummet till tropisk sommar-
hetta.... Fryser och torr om läpparna, kläderna sprakar, fast vi ju använder sköljmedel
året om och håret...ja det ska man inte prata om, antingen står det RÄTT UPP eller så
har man det som en slickad mössa ner i ögonen...

Jädra skitsnack det där om att det är härligt med flera årstider....
NU ÄR INGEN BRA ÅRSTID, INTE ALLS för jag bara fryser....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: