- Litentanta slash Linda Skugge.... 1-0



En tanta som jag gillar ju förstås MAT, sån mat som är god alltså!
Även om jag kanske ätit lite kass sista året (?! herregud vad tiden
går....) så har jag inte slutat tycka om det goda i livet!

Linda Skugge däremot, hon gillar också mat förstås, men den där
äckliga maten... Den som jag knappt får i mig även om jag svälter...

Eller precis så är det ju, jag har svultit mig i omgångar sista året
när magen strejkat och det jag har valt bort har liksom fått bli bort-
valt... en självvald mager, smaskfri diet som ju befriat mig från flera
kilon men också en massa gotta.....

Linda Skugge jublar högt, och tydligt, i sin välbesökta blogg om att
hon nu har hittat en bra matblogg.... jag står lika frågande som alltid
när det gäller henne, vi är nog inte lika på en enda punkt...

Filibabba hittar man smaskiga recept som Pyttipanna m BLODPUDDING?!?,
Gröt gjord på fiberhavregryn, kruskakli, krossade linfrön m.m .... o varför
inte ett test på hur gammal man egentligen är..... suck


Jag vet inte hur gammal jag vill bli... jag vill ivf inte vara tvungen att äta
sånt där nyttigt och fibrigt och fröigt vareviga dag, jag suktar bara efter min
gamla diet.... Livskvalité medans man väl lever är väl inte att förakta och
ganska mycket av den hittar man ju i vad man äter också, eller är jag helt
ute och cyklar igen?

Hembakat, gräddsåsigt, ostigt och köttigt, mycket, mer och en
skvätt till.....

(Hursomhelst fick jag ju ivf svaret på min fråga hur Linda Skugge håller sig
så förbenat MAGER hela tiden, jo... hon äter ju bara sånt där äckligt.....)


Jag kan ju också bli lika tunn men jag tror jag stannar här, mina 18 kg ner
räcker gott o väl, och det blir t.o.m över om jag ska vara ärlig, för när man väl
passerat 40 blir det liksom för långt, sladdrigt och mjukt det som stannar kvar....

Och NÄ, jag varken fördömer, föraktar eller förringar alla er
som faktiskt gillar nyttig mat, inte alls, bara jag slipper er diet
så är jag tacksam ;-)


Aha, ni undrar hur jag liksom vann? Jo, jag har gått ner UTAN att
banta, UTAN att fjaska på och jag har samtidigt byggt upp en hel
del nya muskler UTAN att betala dyrt för nån jädra pilates-tränare,
jag använder kroppen helt enkelt, som den är tänkt till, att lyfta
tungt, studsa runt, balansera och trampa på :-)


O tänk, en vacker dag får kanske jag betalt också,
vilken grädde på moset det kommer att bli Linda,
det får inte ens du !
1 Särboklatriska republinken:

skriven

Utöver go mat och skuggan av mat såå... Kärlek!

2 Bloggullet:

skriven

Jag tillhör också dem som inte förstår Linda Skugge ett dugg. Hennes foto på maten hon äter är ju för en hårdbantare.



Jag känner igen det du skriver om mat och att äta.

Gillar din blogg, ska lägga den till favoriter.

Kram

3 Bloggullet:

skriven

Jag skrev just en kommentar, kom den fram?

Gillar din blogg.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: