- Lägenheten för oss?


Nu har jag och särbot varit ute, trotsat kalla vindar och snörvliga
gubbar, och tog oss den lååååååååååånga promenaden till vad
som med en jädra massa tur kan bli dotterns o min nya lägenhet!!

Några ynka meter bort, kanske en 300 meter eller så, fanns den
lägenhet som damp ner som ett erbjudande samma dag som jag
slängt ut annonserna om byten lite här o var på nätet, ganska så
typiskt va?


Intressant är att OM vi får den här tvåan,
då knyter jag verkligen ihop säcken, minst sagt!!


Den ligger på samma område där min
allra första lägenhet låg när jag som 17-åring flyttade hemifrån,
den är IDENTISK med lägenheten t.o.m och enda skillnaden är att
jag hamnar liiiiite högre upp, inte så nära vägen men med samma
gångavstånd till bussen och ja, en 300 meter längre till jobbet!!

Kunde man be om förtur av nostalgiska skäl
vore väl det här det ultimata säg?




65,9 kvm, ett vardagsrum som en morsa kan rymmas i
och vi får behålla egen tvättstuga!! Bottenvåning med
uteplats, man kan ordna på framsidan också misstänker
jag och jaaaaa, jag vill bo här känner jag!!

(nu blundar jag för det faktum att vi ju bara står som
fyra, men det är ju inte säkert att alla vill bo här uppe...)


Ska trettonde flytten bli den sista?
1 gladulle:

skriven

Håller tummarna så att lägenheten blir din:)

2 Ea:

skriven

Jag håller också tummarna! Vi var ju 6:a på den här lägenheten men fick den :). Har du frågat personen som bor där nu hur många som har varit och kikat? När går tiden ut? Jag menar... hur länge ska jag hålla tummarna?

3 Jag:

skriven

Aj aj aj...Jag har kunnat hälla ut min på sänge... Ha ha ha...O där ligger den nu o vääääntar på mig...

4 Huvudbrydd:

skriven

Självklart är nostalgi ett starkt argument för att få förtur. Eller ska vi kalla det ett krav ;)

Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: