- Jill Bolte Taylor, fler som missade henne?




1996 vaknade den 37-åriga hjärnforskaren Jill Bolte Taylor med huvudvärk, det var inte vanligt så hon reagerade inte särskilt starkt utan fortsatte sin dag. Här får vi följa en hjärnforskares "upptäcktsresa" in i sin egen stroke*, en känslosam berättelse som jag inte vill berätta så mycket mer om utan tänkte låta denna makalösa kvinna få föra sin egen talan. Här är Jill´s egen hemsida.


* Jill drabbades av en AVM - stroke, en väldigt ovanlig form av hjärnblödning.


Den här filmen hittade jag hos hos Åsa Nilsonne, har varit där och tassat
runt lite nu och då, en klart rekommenderbar blogg för dig som är
intresserad av människan och vår omvärld.


1 ella:

skriven

såg henne på tv härom dagen=)intressant.

hopas du haft en bra kväll=)

2 Lina - 3 barnsmamma&gammalfjortis:

skriven

FÖLRLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT att jag inte svarat!

Klart jag gillde kuken, I loved it ;)



Tyvärr så har jag inte så mycket tid att svara på alla kommentarer men jag uppskattar dem tusan. Hinner nästan inte med att blogga alls känns det som. Trist men jag ska inte lägga ner. än. ;)

Kuken på sig!

3 Anna:

skriven

Henne har jag "sprungit på" förut...

Hon är fantastisk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: