- Förbannade kvällstidningar, influensan ÄR farlig för vissa, PUNKT!!!

Från att ha använt all sin makt som den tredje statsmakt som nu median tillskrivs att vara, till att först skrämma livet ur folk om SVININFLUENSAN till att nu utöva exakt samma makt vad gäller vaccinationen, nä dra ni åt helvete med er!!

Med stora, tjocka bokstäver trumpetar nu Expressen (även Aftonbladet och de andra drakarna förstås...) ut sk "sanningar" om att TVÅ PERSONER AVLED KORT EFTER VACCINERING.... Tar man sig lite, lite tid och läser nån rad nedanför ser man :



"-Vi vet ännu inte om det finns något samband, säger Lennart
Waldenlind, som är docent vid Läkemedelsverket"

och det fortsätter:

"-Han var svårt hjärtsjuk och hade svikt även i andra vitala organ,
uppger Hans Boman, smittskyddsläkare i Västernorrland."



Jag vet inte hur ni läser såna här artiklar, jag själv är ju totalt outbildad inom vården, bara en sk anhörig och även väldigt intresserad hälsa, och därigenom också ohälsa. För mig innebär svårt hjärtsjuk med svikt i vitala organ att den här patienten, han balanserade redan innan vaccinationen på den där tunna, tunna linjen mellan att orka fortsätta att leva, rent fysiskt, eller att avlida.

Så är livet, och därigenom döden, vare sig vi vill det eller inte och jag förstår, självklart, läkarnas val att vaccinera denna svårt sjuka patient som mest troligt inte skulle ha klarat av en influensa.

Ser också att även en svårt muskelsjuk kvinna avlidit i hemmet två dagar efter vaccinering, det kommer även att utredas, förstås, men inser att alternativet att inte vaccinera denna person inte fanns, vi får lov att använda oss av de förebyggande åtgärder som finns...

Blir så ledsen över att läsa alla dessa skrämselartiklar, folkopinionen verkar ha vänt, fler och fler vägrar att ta denna spruta och hur ska vi då begränsa smittan? Det är fortfarande så att vi, allesammans, ansvarar inte bara över oss själva utan faktiskt bär omkring på ev smitta som kan sända någon annan i döden, det känns inte rätt för mig, det känns för jävla egoistiskt och fegt och mitt i allt är jag inte förvånad.....

Vi i väst fortsätter på vår väg mot "SKÖT DIG SJÄLV O SKIT I ANDRA"-nirvana, är det inte sänkta pensioner, horribla regler för oss trasiga idioter som inte kan dra samma strå till stacken som alla andra duktiga samhällsmedborgare så är det just sånt här...

Ska fan vara sjuk nuförtiden.... Men fortsätt skit i alla andra, mår ni bra av det så är väl allt ok, eller hur?


Såhär står det ivf "hemma" hos mitt landsting, Västerbotten alltså.

När ska du söka vård?

Dessa varningstecken kan snabbt leda till mycket allvarlig sjukdom. Kontakta Sjukvårdsrådgivningen på telefon 090-785 11 77 eller ring 112 om du eller någon annan får något av följande symptom:

  • Nytillkomna andningssvårigheter, till exempel andnöd eller andningsfrekvens över 30/min.
  • Blåaktig färgförändring av huden
  • Blodig eller färgad upphostning
  • Bröstsmärtor
  • Tecken på uttorkning, t.ex. att den sjuke är torr i munnen och kissar ovanligt lite
  • Upprepade kräkningar eller svårigheter att dricka tillräckligt
  • Krampanfall
  • Mental påverkan, till exempel att den sjuke inte reagerar som vanligt (sänkt medvetandegrad) eller verkar förvirrad
  • Hög feber under mer än tre dagar, högre än 39 grader
  • Lågt blodtryck, till exempel yrsel eller svimningskänsla

 

Hos barn finns fler varningstecken: snabb andning, slöhet, barnet är svårväckt eller har liten eller ingen lust att leka.

 

Om du blir influensasjuk och är gravid eller har följande sjukdomar: kronisk hjärt-kärlsjukdom, kronisk lungsjukdom (tex astma med daglig medicinering), diabetes, nedsatt immunförsvar inkl HIV, neuromuskulär sjukdom, njur eller leversvikt, barn med CP/multifunktionshandikapp, lider av extrem fetma (störst risk vid BMI över 40), kontakta då Sjukvårdsrådgivningen på telefon 090-785 11 77. Detsamma gäller om barn under två år insjuknar i influensa.



Avslutar med tidigare nämnde Lennart Waldenius ord:

"- Det är såklart omöjligt att vara Gud Fader själv och
ha alla svar från början. "


1 Bloggullet:

skriven

Själv har jag inte bestämt om jag ska vaccinera mig. Det verkar lika hotfullt vilket som , som att spela rysk roulette.



Tidningarna är experter på att göra hönor av fjädrar.



Ha det bra.

Kram

2 Labsan:

skriven

Njae...jag håller inte med i allt här.

Men det är väl så det är!?

Vi får till oss olika information om detta "hot" från alla håll och kanter, och VAD ska man tro på?



Jag har tagit beslutet att INTE vaccinera mej pga dom artiklar och den "fakta" jag fått till mej.

Erfarenheter från släktingar som tidigare insjuknat allvarligt av tidigare influensa-vaccin....

Nej, jag har bestämt mej.



Skräms också av att inte vaccinet är testat ordentligt (bara en slags "prototyp" av det) och där läkemedelsföretagen tar totalt avstånd från ansvar efter biverkningar.

Jag vill inte vara en försökskanin helt enkelt.



Men du har en poäng i att media kör med sin skrämselpropaganda.

Precis som vid fågelinfluensan...

Vi blev skrämda om än det ena och än det andra.

Vi med gård blev tvungna att stänga in våra hönor och ankor, eller bygga tak över eventuella rasthagar.



Det blev inget allvar av denna influensan.

Allt bara "rann ut i sanden"....

Nu sprätter hönor och ankor lyckligt i myllan igen, och inte ett ord om fågelinfluensan hörs.

Konstigt.

Eftersom fåglar fortfarande bär på allehanda sjukdomar och virus...och har så gjort väldigt länge.



Nej, jag tror att allt handlar om makt och pengar.

Och svenska staten skulle väl aldrig erkänna att dom gjort ett "misstag" som nu beställt vaccin för miljarder, som nog många helt enkelt inte vill ta pga nytillkommen information.



Jag hoppas vid min Gud att allt detta bara blir som med all annan "skrämselpropaganda", men att vi alla lär oss något av det denna gången.

Måtte det bara ebba ut och vi skattebetalare "glömma" vart pengarna for iväg...



Vi har tack och lov en förmåga att glömma fort, när sådant här inträffar.



Sverige är väl just nu delat i två läger.

Ett för- och ett emot.

Jag tycker att infon ska fortsätta spridas, men INGEN ska tvingas spruta in detta gift om man anser att detta känns fel.

Tänk bara på alla ägg-allergiker...



Jag har precis publicerat ett inlägg i min blogg idag om just vaccinet.

Kom gärna dit och ge din syn på saken, för en debatt är nog jätteviktig vid dessa svåra frågor som vi i dag tvingas ta ställning till.



Kram på dej, och förlåt om detta blev jääääätte-låååångt!

Ha det gott! //Labsan (fd Flisan)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: