- Magmat på kvällskröken

Efter en shoppingsväng på staden, lite möte och lite
mer shopping så blev det matdags för familjen,
eller nu ska jag vara ärlig...

den HÄR delen av familjen har ju lite problem med
att behålla det mesta så det blev dottern som satt
och smaskade lite gotta inför nästa veckas nya diet

själv kan jag väl bara säga att ursäkta mig du
rödhåriga halvtflätade, halvt nåt annat-tjej som
hade oturen att besöka Frasses mugg efter mig..

(jag testade ju nämligen en hel halv pompa...)

(det smittar INTE, lovar ;-) )

Men sugen som jag var och "löning" som det är idag för oss pensionärer
så inköptes istället en burk m lyxräkor (kan väl absolut inte vara nån
endaste laktosis där väl?), vanlig rostfralla som bakas på vatten och lite
äkta majonnäs....

Fräste just på lite vitlök i laktosfria smöret, i med räkorna för en tvärfräs
och rosta brödet, på med de varma, vitlöksSTINKANDE räkorna och smaska på!

Och jag VET att det inte är nån middag att skryta med men so what,
helt bortkastat att lägga för mycket jobb på käket när man knappt
hinner med att känna av smaken innan det är borta, jag var bara så
sugen på nåt gott ju...


Nu skiter jag i det här för dagen
att knappra med denna här tummen
var ingen hit, har ni tänkt på det
förresten?

Har man väl lärt sig att skriva på "riktigt" med alla fingrarna,
då funkar pekfingervalsen inte alls, hur man än försöker....
Fingrarna bara skvätter iväg över tangenterna även om det
ju gör ont....


1 Thalina:

skriven

Så jobbigt det måste vara att inte kunna behålla maten och att inte kunna äta vad som helst.Här har du en som också har haft besvär med att skriva blogg.Jag stukade handleden förra veckan men det är bättre nu.Har inte kunnat komma in till dig förrän nu.Det har varit mycket strul på blogg.se .Ha det så gott kram Thalina

2 Thalina:

skriven


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: