- Klev upp med tuppen, den helglediga alltså!





Har lite att göra idag nämligen, inte alltid så kul som idag men
nu är det väl bara att starta upp efter en runda på nätet....

Det ska lagas rättike-gratäng.... Hm...
Ett stärkelse/kolhydrat (?)-lågt alternativ
till potatis, som man tydligen ska kunna
laga mat av......

Blir en yttepytteliten gratäng, bara till dottern, som test,
vi andra får potatis, älgstek och en massa go gräddsås,
kokta grönsaker förstås (om rättikan visar sig vara ett
mindre smakligt alternativ...hihi)

Men först ska det kollas lägenhet, bara jag törs ringa upp
dottern för väckning, såhär tidigt är man nämligen inte så
populär om man vill väcka kärleksparet.....

(men om jag är ärlig så brukar inte ens jag själv vara vaken
förräns tidigast 12 på söndagarna....)


Sen ska vi hinna med att köpa utebelysning i form av en stolpe
till svägerskan, farsan ska få igång sin lykta igen, fanns INGA ljus
att komma åt igår nämligen och så var det nåt mer.....

Nå ja, det kommer väl under dagen....
hoppas jag,
jo, middagen MÅSTE vara klar i tid,
vissa skulle ju på bio nämligen..
1 justine:

skriven

varit på julmarknad köpte jullykta röd och rostade mandlar , åt vårrulle nygjorda så det var mys , ha en bra söndag kram justine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: