- Invandrare ska lära sig våra värden

eller    ?


Tänk er dessa två politiska profiler sägandes just de orden,
Invandrare ska lära sig våra värden.....

Visst blir det helt plötsligt korrekt när Nyamko säger det som man går totalt i spinn över om lille Jimmy säger ?



Men för att vara mer seriös och lämna det solklara, jag tycker att det är bra tänkt, helt rätt och att vi måste jobba i bägge leden, inte bara kämpa för att anpassa oss "infödda" svenskar utan även hjälpa till att informera våra nyanlända svenskar/flyktingar om hur vi faktiskt lever och fungerar i det västerländska landet som Sverige ju är.

Här sitter jag och känner mig helt plötsligt rasistisk, det är INTE alls min mening men det ger mig ju en klar vink om hur svårt det här ämnet är att ta upp, hur jag än bär mig åt ser jag bara nån sorts rasistisk propaganda framför mig..... Knepigt, är vi så oerhört måna om att vara politiskt korrekta, rättvisa, ickerasistiska att vi t.o.m läser in budskap i våra egna ord, dolda och felaktiga budskap?

Jag väljer att bara länka till artikeln istället, min syn är rätt och slätt den att javisst, all information och kunskap är viktig men den måste gå åt båda hållen, punkt.

Såhär skriver de i VK, vad tycker ni om det?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: