- I dag har jag hittat nån att reta mig på

Det måste handla om kemi, och inte ren fysisk kemi heller för det fungerar
ju likadant på nätet, ivf nästan.... En del människor står man bara inte ut
med och efter ett par, tre meningar vill man nästan sopa till personen, rakt
av, spelar ingen roll vad som kommer ut ur truten så blir det ju bara fel!

När en person är sådär kategoriskt fördömande blir jag nästan knottrig och
kan inte låta bli att gaffla mot, även om jag blivit lite mer raffinerad med
åren... Länge sen jag gick i taket och bara skrek ut att herregud människa,
du är ju alldeles hopplös, även om det har hänt tidigare i livet...

Den här personen bara hatar, tjatar, babblar, gnäller och är det inte det ena
så nog är det nåt annat.... eller så känns det åtminstone ikväll, kanske har jag
mognat över natten, än mer, så jag är både lomhörd, halvblind och lite lagom
okontaktbar i morgon... Då står jag ut med allt elände...

"Jag tänker inte bli en gammal mamma.... inte försöka om o om igen
bara för att sen sitta där ensam.... Då är jag mycket hellre en gammnucka!!"

(vad är skillnaden?!)

Natti

förresten,
låter det inte skrämmande likt en
litentanta själv, personen jag beskriver....
brrrrr....


Ny dag, nya tag!
1 Kristinas:

skriven

Lite mig-varning med kanske:)



Jodå, jag har piggnat till! Jag tror att jag åker på alla småsaker nu, kroppen är nog inte riktigt som den borde än! Mamma räknade ut att på 3½ månader har jag haft feber(och legat) 6ggr, endast ett dygn dock men ändå! Inget som jag gärna erkänner och skriver inte i bloggen varje gång:)

Vill försöka vara lite glad emellanåt!



40 kilo landade det på, och de senaste månaderna har jag ändå ätit det som jag har velat. Men efter branden tröståt vi ju, så jag har nog bara stabiliserat mig. Ser inte riktigt skillnaden(hatar gamla kort på mig).

Så här som "tant" känns det bättre med mörkare hår, ändras nog när 40års-krisen sätter igång.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: