- Björntjatet fortsätter..

klicka på bilden om du vill läsa artikeln i Vk

 

 

Fortsätter och jagar ALLT som finns om björnar på nätet, ingen ska komma

och påstå att man inte ska vara rädd för de stora djuren och alla idiotiska

kommentarer fortsätter att driva mig till vansinne....

 

Idag läser jag om älgjägaren Janne Sundqvist som med son är ute och jagar

just älg, lite logiskt kanske eftersom att älgjakt, och MED hund, fortfarande är

en laglig och tillåten verksamhet här i landet. För att inte glömma en VIKTIG

del av hanteringen av vårt älgbestånd och även trafiksäkerheten på vägarna!!

 

Av MISSTAG råkar deras hund få upp spår på björn istället för älg, de kommer

alldeles för nära älggropen där denne björnhanne valt att ha sitt ide.

 

"- Björnen tittade ut från idet. Jag skrek till min son att kuta därifrån och söka skydd.

Jag vände björnen ryggen för att själv kuta därifrån när jag hör björnen komma efter mig.

Jag tog skydd bakom ett träd och lyckades få iväg ett skott som fällde björnen,

men då var den nära. Kanske bara en och en halv till två meter var det mellan mig och

björnen, berättar Janne Sundqvist för Östersundsposten."

 

Eftersom att jaktperioden för björn är över och Janne, i solklart nödvärn, var tvungen

att fälla djuret har nu polisen tagit hand om ärendet, jaktbrott är rubriceringen som används...

 

 

Kommentatorerna, som alltid vet BÄST klämmer ur sig sina visdomar:

 


Hur tänker käre Foobar?? Om jag kommer i sån "närhet" som jägaren gjorde till den
här björnen, dvs 2 meter, nog FAN skulle jag skjuta om jag hade vapen!!

1 Anna:

skriven

Hehe!

Jag lovar att du ska få din alldeles egna signerade MirAnna/Pepsibild...

Kram och vi hörs framåt kvällen...

Nu är lösögonfransarna på plats och jag ska ge mej av i en rasande fart... Ungefär som att jag haft en björn jagandes bakefter... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: