- Jo, på tal om att vara osynlig....




Vissa jobb är liksom dummare än andra, eller såhär ska jag säga, på vissa jobb behandlas
man som vore man dummare än andra!

Jag har ju harvat ganska länge inom handeln, perfekt extraknäck när man pluggar och oftast har det ju alltid funnits extratider om man bara varit villig att ställa upp, numer lider ju även "min" del av arbetsmarknaden av de här dåliga tiderna så jag är enormt tacksam för att jag faktiskt har kvar min tjänst fortfarande, tro aldrig nåt annat...

MEN, med alla dessa år hemma och att komma tillbaka så kan man känna av vissa saker lite, lite mer än vad jag märkte förr om åren, speciellt det här med att vissa av kunderna faktiskt inte vill ha en där, eller kanske de bara inte vill att man ska synas? För nåt är det som provocerar med oss, det kan man inte komma ifrån... vi står i vägen, vi vet inte ALLT och vi gör inte ALLT på en och samma gång utan för en del är vi bara ett störande bihang till stora affären dit de ju vallfärdar för att fylla sina kundvagnar gång efter annan...

Nå ja, tänkte bara visa ungefär hur det kan kännas efter en dag, man är vad man bär.... jag är en hiskelig skjortas färg, och till råga på allt har jag en scarf som skulle göra vilken rysk flygvärdinna som helst grööööööööööön av avund... Det var faktiskt min absolut första tanke när jag fick den, äntligen kan jag få leva ut min barndomsdröm om att faktisk vara just flygvärdinna !

Yiiippiieeee, eller inte... Som tur var så har jag ju en hel massa kläder till på mig så jag slipper ivf  gå omkring som ett turkost elände bland folk, det är bara att dra igen fleecejackan och låtsas som ingenting!

Varför jag lägger ut en bild såhär vet jag faktiskt inte, kanske för att jag vill ge handelsanställda ett ansikte? Vi är också tänkande varelser som inte alltid behöver bli frästa åt, dumförklarade eller muttrade åt? Men för den delen betyder det apselut INTE att alla kunder är surpuppor heller, finns tom kvar stackare som minns mig från snart 9 år sen innan jag försvann, både kul och tragiskt på en och samma gång minst sagt!


(o förresten, om du mot all förmodan skulle se en vimsig
tanta på affären, det kan ju vara jag, var lite extra tålmodig
då för jag är inte riktigt som jag ska i huvvet nämligen...

har funderat på en dumstrut men det känns lite väl förnedrande,
tänk lite såhär, kanske är det hon den vimsiga med ep´n?
jag är lite för schysst istället för tvärtom
för jag menar, vad kan bli fel, att nån stackars skärpt en får
en jädrigt trevlig fråga istället för en vass.... haha!)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: