- Förvillade bort mig...

i tanken när jag promenerade hem från kiosken i kväll.....
Hör en grästrimmer i bakgrunden, väldigt mysko strax
före 22-snåret tycker jag och försöker lokalisera var i
mitt lugna område det har brunnit...

För grejen är den att det är så lugnt kring oss att jag nog
tom skulle kunna kalla en sen snaggning av gräsmattan
för "röjigt" rent utav :-)

Nu visar det dock sig att det ljudet jag direkt kopplade ihop
med en sån där eldriven liten epa-trimmer är en moppe
istället, och inte vilken moppe som helst utan en sån här
"vespa" som jag ju kallar dem, är väl en EU-moppe, eller
varför inte en scooter... på ren svenska kanhända..

Anledningen till att den lät så mysko var att killen låg och
körde på bakhjulet, hela tiden! Sånt imponerar fortfarande
fast jag är en 40-taggare och banne mig om han inte höll
den på bakhjulet över fart-guppet också!!

Så stor applåd till dig, fjortis, som lyckades knäcka åtminstone
halva Björnvägen på bakhjulet i kväll, du hade ivf ett ivrigt fan!

(o sen kör vi mamma-tugget då, det är såååå farligt och man
får inte o blaj blaj blaj....nöjda?) kan säga så mycket som att
det inte var nån trafik att tala om o killen hade integralhjälm
och allt, läckert tyckte gammal litentanta!

förvillningen ja?

Gick som vanligt i en av dotterns jeans, barfota i skorna, så jag
kände hur korta dem var, o tajta...sådär ramlat ner från obefintlig
häck och liksom smetade ut baksidan som på en äkta rocker ;-)
Kände mig riktigt ung igen, bortsett från det faktum att jag numera
även går klädd i hennes jacka...hmmm, som tydligen x antal på
hennes gymnasie också gör, av killarna...

Pinsam morsa, moi?

1 Emilie:

skriven

haha ja man glömmer nog fort =) du får gärna titta in hos mig hur mycket du vill och frächa upp ditt minne 'ler'

jag vill inte inse att liam en dag kommer att hata mig, tycka jag är jobbig, pinsam, dum i huvudet osv. han kommer alltid vara min lilla plutt =)



haha har du din dotters kläder på dig ? jag tycker du verkar en hel cool morsa men det är nog som du säger att du är mest pinsam för henne haha

2 Lindis:

skriven

ja, du verkar vara en cool morsa.. kram

3 Siri:

skriven

Haha, jag snor ibland plagg från min mamma så varför inte tvärtom? Jeans funkar fast jag skulle bli galen om hon fick för sig att ta min jacka, det är ju liksom inte lika anonymt som ett par byxor :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: