- VAD är internationella juryn???

Jag har följt den här jädra Melodifestivalen hela resan.... men jag fattar inte vad den här juryn finns till för? Anna???? Vem är det och hur logiskt är det att en grekisk melodi skulle vinna här i Sverige???? Och det här skriver jag trots att jag älskar dig landet Grekland, har avgudat mången grek och tycker vansinnigt mycket om språket.... Men ändå, hur gick det här till?
1 Lindis:

skriven

Ja, det kan man fråga sig.. kram

2 Fanny:

skriven

Jag håller med, en gekisk låt platsar inte :)

3 Muffinsmartin:

skriven

Jag ftaar ingenting om internationella juryn lr ngt ;P

4 Tojjan:

skriven

Antar att den internationella juryn är Herr Björkmans påhitt dito förlängda arm. vet inte, men eftersom SVT idag står för hela cirkusen, oavsett i vilket land ESC-finalen går av stapeln, känns det lagom konspiratoriskt att tänka så. Var jag kluddig nu? Det är ju söndag trots allt.

//kram Tojjan

5 litentanta:

skriven

Man blir lätt paranoid och hamnar i konspiratoriska teorier, men vad där det du säger? Betalar VI allt oavsett var det är?? Hoppas jag missförstått dig annars har jag verkligen den goda anledningen jag sökt till att inte betala nån jädra licens ;-)



6 Tojjan:

skriven

SVT är huvudarrangör för hela kalaset. Allt från produktion till sceneri och annat. Vi skickar dit våra kameramän, redigerare och annat "relevant" folk. Vi (läs SVT:s ledning) ansåg nämligen att tävlingen var så kass att de enda som kunde vrida den rätt var vi uppe i norr. Svante Stockselius (tror jag han heter) är ansvarig utgivare för spektaklet och dessutom den som i sändning kollar så att röstförfarandet går som det ska.



Om lilla Sverige får ersättning för sitt ESC-bistånd av arrangerande nation låter jag vara osagt, men det känns nog logiskt att det land som är värd, får hosta upp en rejäl slant för SVT:s kompetenta personal!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: