- Morgontrött?

Verkar som att jag för första året är morgontrött, alltså vårtrött... Kanske inte så konstigt när jag är vaken så länge men ändå, lite skillnad är det nog.. Ska tigga till mig en dyrvitamin av modern tänkte jag, Berocca, kom ju på att man faktiskt får en hel massa tillskott den vägen när man är lite skruttig på att äta... för i ärlighetens namn har jag aldrig märkt nån skillnad när förkylningar redan varit här och jag öst i dottern dessa brus så har hon ändå fortsatt snora o ha sig..

Blir kanske en liten bilsväng idag, ut o lufta sig kan aldrig vara fel och det är säkert nåt som ska inhandlas också.

Hittade dock en ganska gammal artikel om sk B-skolor... den varianten som börjar på eftermiddagen och räcker in på kvällen, såna tider har alltid varit "mina" tider och jag förstår att gymnasieungdomar skulle kunna bli mer högpresterande om de fick möjlighet att gå lite mer efter deras biologiska klocka...Jag är helt övertygad om att vi ju är antingen morgon eller kvällspersoner....

Skolan för morgontrötta
1 Thalina:

skriven

Håller fullständigt med dig om att det vore skönt att gå efter sin biologiska klocka.Minns när jag jobbade att jag helst ville somna om när det var dags att ge sig iväg.Men nu när jag blivit äldre är jag uppe tidigt så säger många att det blir.Fast nu vill jag ta en lur mitt på dagen.Kram Thalina

2 litentanta:

skriven

vill INTE bli piggare på morgonen när jag blir äldre, trivs ju med mina sena kvällar faktiskt... fast soluppgångar är iofs också vackra, inte bara solnedgångarna...hmmm, den som lever lär ju se :-)



3 virpi:

skriven

Jag blir gärna piggare på morgonen!

Har alltid varit vansinnigt seg på morgonen.

kram Virpi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: