- Låtsas-jobb är så mycket bättre än inget jobb!!

Har provat att låssas-jobba mina 2 pass den här veckan, ska inte klaga, det har gått över förväntan efter så många års frånvaro känns det som, men jag är väldigt tacksam över att få stå "bakom kulisserna" såhär i allra första början! Har ju ganska svårt med min koncentration, tänkte att det ska väl liksom ordna sig av bara farten vilken det kanske inte gör, men fördelen att få vara på "hemmaplan" är värt allt.. Nu finns ju trots allt en del i ryggmärgen och jag ska eeeeh, bara banka in alla nyheter som har kommit... Bara och bara som sagt var, det har hänt en hel del märker jag nu när jag är mer tvungen att kolla upp det!

Trodde att jag kanske skulle kunna plocka igen nån sorts trötthet också men helt realistiskt var kanske inte det, 2 timmars pjollrande ger ju ingen direkt fysisk trötthet, kanske snarare tvärtom då kroppen helt plötsligt ska användas lite igen efter den långa vilan. Men det är helt klart kul att vara tillbaka, hittar igen en hel del bekanta ansikten även om namnen givetvis är som bortblåsta och jag ju inte kommer ihåg vilka jag har hälsat på och inte... Tur man kan kliva in i sin gamla roll som lite butter en och hoppa över hela hälsningsproceduren, jag bara trampar på och låtsas som absolut ingenting, de som känner igen mig torde ju komma ihåg den biten också ;-)

Nu väntar nästa vecka med hela 3 dagar på bygget,  känns givetvis som att jag vill öka med fler dagar och fler timmar hela tiden men ska banne mig försöka skynda långsamt, nångång ska man väl lära sig och kanske är den magiska åldern för att tänka efter när man väl fyllt sina 40, vad tror ni?

1 Tojjan:

skriven

Hej och härligt att du är tillbaka!

Kul att du fixar att jobba på lite. Ditt inlägg är mycket positivt! Gott. Men ok, ta det lite varsamt i begynnelsen. Kanske bättre att orka i längden än att njuta i sekunder?



//Kram Tojjan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: