- Kärlek, hur fan gör man?






Jag har äntligen hittat en bok jag vill läsa, en bok som talar till det innersta av det inre i mig, min totala skräck för kärlek och de krav jag tror att kärlek består av.... Givetvis är det då Bob Hansson, som jag skrev om i inlägget tidigare, eller som på det här bakvända sättet i bloggeriet man verkligen borde kalla inlägget efter..... ( Och jag tänker köpa den fast Lena Hansson i Dn tycker som hon gör.... )


" Vi stoltserar gärna med vår förälskelse men blir förvirrade
med de känslor som inte passar in i bilden,
de morgnar när man vaknar upp och undrar
- Älskar jag tillräckligt mycket, är min pratner den rätte, vill jag leva såhär?
Vart tar jag egentligen vägen med sitt tvivel?

Eller det som nästan är värre än tvivlet: tomheten.
När man vaknar upp morgon efter morgon och är alldeles tom,
det får man väl inte vara, då är väl något fel?
Tomhet är ett misslyckande. Tror vi "


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: