1 Jag:

skriven

Ja du, vem har sagt att livet ska vara rättvist eller enkelt... Man hoppas ju att de ska bli enklare hela tiden. Men nu ser jag på framtiden med på respekt/glädje/bävan... För jag vet pga tidigare erfarenheter att när allt ser ut att ljusna så kommer kraschen!! Den kommer ofta när man minst anar...



Jag fick höra av en vän när jag mådde väldigt dåligt "De drabbar dig för att du är så stark o orkar bära de, du är en av de starkaste människor jag känner"...Just då kände jag mig svagare än en nyfödd hund valp. Om de fallit en snöflinga på mitt huvud hade jag blivit mos...Så kändes de... O kunde inte ta till mig de orden...



Men så här i efterhand så tror jag på de orden...Jag är stark... O att jag orkade leva med en tok i 17 år utan att bli krossad bevisar de... De var inte han som bar mig,som jag trodde då... De var jag som bar honom. Han klarade sig inte utan mig...



Att han sen gjorde misstaget att lämna mig o där igenom visa mig att jag klarade mig själv...Tackar jag honom för idag... När han gjorde de då tappade han sitt övertag... Då släppte han mig fri.



Idag kan jag fundera på om jag någonsin skulle ha lämnat honom om han inte tagit de beslutet... O vet du? Jag tror faktiskt inte de... Även om jag hatade honom så hade jag stannat... De är konstigt... O nu skulle jag aldrig köpa den behandlingen av någon... Men de var så de var... O jag tror inte att någon kan förstå de... Inte ens jag själv...

2 litentanta:

skriven

där är mycket sanning, att man stannar fast, eller är det just FÖR, att man hatar någon? iofs var det väl dina barns pappa som du skriver om, där är jag inte så duktig, vi separerade väldigt tidigt, dottern var ju bara 9 månader när jag formligen rusade bort från den lilla hålan jag bodde i då...



knepigt om man tänker på var jag bott senare i livet... lantlollan kan man ju kalla mig, men nu är

vi ju ivf tillbaka i staden igen :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: