-Hallelujah!




Först blir jag väckt av en mindre positiv tanta på stället där dottern har sin praktik.... En riktigt sur och bitig sak som inte ens har vett att presentera sig utan börjar fråga, suuuuuuuuuuuuurt, var hon befinner sig....

Den här gången var jag dock beredd, fräste tillbaka och undrade VEM HON var?! Fick nån snabb o tjurig förklaring från var hon ringde och jag sa att jag suttit länge i telefon dan innan för att försöka sjukanmäla men att ingen svarade.... Hon skulle "kolla" numret jag ringt till, inte ett ord om det var rätt eller så o klick så var det samtalet över....

Ut på balkongen, telefon i värsta hugget och här ska väckas särbo (gör ofta så när folk väcker mig för tidigt nämligen, inte bara jag som ska få lida utan även han!) Då ser jag till min förskräckelse 4 yngre saker vinglandes omkring mellan våra små hus, de delar upp sig i par, de obligatoriska foldrarna i händerna o alla, notera ALLA dörrar bli påringda...

Jag gillar inte dessa vittnen, gillar inte Mormonerna heller som kommer dragandes med sin obligatoriske amerikanske "vän".... Känns ungefär som om en telefonförsäljare skulle ringa på eller något.....

Men jag hann in, tror att de såg mig dock, o ett par tre minuter senare klampar de uppför min trapp.... Alla  fyra...
-Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing ring! på dörren


Öppnade jag?

NÄ, men jag är sur ändå..... Tycker inte att det är vettigt med en massa hjärntvättade individer som aldrig slutar prata, som aldrig tar sig tid att höra efter vad man nu sa, i stil med:

-Jag är INTE intresserad!

Så idag kommer promenaden till leka-jobbet gå tämligen fort, även om de inte "kom åt mig"......för jag gillar inte ens att ha dem ringandes på min dörr.... Kanske man skulle fixa sig en sån där klisterlapp ändå? Vore bekvämt, men nån säger mig att det inte är så enkelt dessvärre....
1 Lindis:

skriven

hehe ja en sån där skulle man behöva.. kram

2 Tojjan:

skriven

Jag brukar öppna, svara att jag tror på blodgivning men inte på arvssynd och att de måste uppdatera sina argument, säga hej då och stänga dörren. Sedan tar det iaf några år innan de "vågar" sig tillbaka.



Uppsökande verksamhet är bra, men inte för alla typer av verksamheter. Men jag ska ärligt erkänna att jag har funderat på att starta en egen sådan liten rörelse. Den skulle ha som syfta att ringa på hos familjer med barn i högstadieåldern vid 7-bläcket på morgonen...resten fattar du nog...



Kram och ha en kanongod helg med schlageryra!

//Kram Tojjan

3 virpi:

skriven

Är jag på retlig humör så öppnar jag! Jag älskar att prata med "insöade" människor för jag vill verkligen omvända dom...haha

men är jag trött o på dåligt humör så skiter jag i att öppna.

Kram Virpi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: