- En liten stöld....

Är just inne o hälsar på hos MirAnna och ser att hon har Sinnesro-bönen, man borde faktiskt ta en stund varje dag att bara sitta ner och varför inte tänka igenom just den?

Själv vill jag en hel massa, jämt, och alltid nu, nyss eller igår, att inse att saker tar lika lång tid att ordna till igen, som det har tagit tid att trasa sönder tex, det är en sanning jag brottas med vareviga dag... Som det här med jobbet, NU är jag ju här igen, alltså ska det vara exakt samma människa som återvänder, oavsett att åren har gått och jag under resans gång har förändrats oerhört...NÄ, NU ska allt vara likadant!

Korkat, väldigt korkat måste jag erkänna... (men påminn mig aldrig om just det här bara, för har jag nån akilleshäl i livet så är det ju just den här -  prestationsågren, ordentligt!)

Här kommer den engelska versionen av samma bön, den ursprungliga som den amerikanske prästen och teologen Reinhold Niebuhr skrev 1926 (- med en utvidgning av okänt ursprung )



God, grant me the serenity

to accept the things
I cannot change,


Courage to change the
things I can, and the
wisdom to know the difference.


Living one day at a time;
Enjoying one moment at a time;
Accepting hardship as the pathway to peace.


Taking, as He did,
this sinful world as it is,
not as I would have it.


Trusting that He will make
all things right if I
surrender to His Will;


That I may be reasonably happy
in this life, and supremely happy
with Him forever in the next.


Amen


Här hittar ni även lite andra av hans
citat och ordspråk

1 Anna:

skriven

Åh, tack!

"Tjuvlåna" på SÅ MYCKET DU VILL!! :)

Ha en bra dag och vi hörs, för jag återvänder definitivt till dej också! :)

2 Anna:

skriven

Nu gjorde du mej så glad att jag började gråta!! :)

Nu ska jag också rusa..

Barnledig idag, och det verkar som det alltid finns tusen och åter tusen saker som ska uträttas på "ledig tid"... ;)

Kram och vi "ses"... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: