- Diskretion är mitt mellannamn.... typ..

Har ivf varit iväg en stund här på kvällsnatta/-kröken, jag som skulle kläcka några intressanta inlägg och skärpa upp mig på sluttampen av helgen, men nu blev det lite andra göromål, som för övrigt löste sig bara bra om nu någon undrar, typ dotter eller så ;-)

Missade dessvärre slutet av filmen, särbot kom sig tydligen inte för att titta på slutet heller efter att han hade dumpat av mig uppe på sjukan så jag vet inte alls hur det gick... hmmm, kan inte bestämma mig för om jag vill att nån ska skvallra eller inte.... Jo, gör det, från klockan halv elva så missade jag filmen, lille goe Gunvalds systerdotter var ju bortrövad och Inger hittad hysterisk med son, inlindade i eltejp och allting....

Om jag ska gissa så löste sig allt bra (trots det tragiska dödsfallet i början av filmen...) Ganska så typiskt dock att jag precis innan, eller kan det ha varit strax före? konstaterade att Marie Göranzon,  Micke Persbrandt och Peter Haber är riktigt bra skådisar. Även om det är ganska massproducerade filmer så lyser ju deras skådespelartalang igenom... Åsså försvann Marie/Margareta så tvärt...

Men ok, nån som kan berätta lite mer så slipper jag in o leta på nätet, är lite ..... slapp känner jag ;-)

Förresten tänker jag att fortsätta att hylla den svenska sjukvården, skulle vilja starta en namninsamling nästan bara för att visa att vården är bra, kanske inte alltid, men i de mesta fall är jag och de mina väldigt nöjda, visst kan vi enas om att Sverige är ett bra land trots allt, här får man hjälp vare sig man är fattig eller rik, jag menar tom jag har ju stor nytta av den och jag ingår väl i den första kategorin?
1 virpi:

skriven

Mmmmmm........undrar om jag enns har sett en hel Beckfilm???

Tror inte det.....

kram kram Virpi

2 Lindis:

skriven

Jag tycker vården är bra här där jag befinner mig, tyvärr har jag inte sett den filmen så jag kan inte berätta hur det gick.. kram

3 Anna:

skriven

Hihi!

Du får "ösa ur dej" så MYCKET DU VILL!! :)

Jag håller med dej!

En del saker SKA och BEHÖVER man INTE ACCEPTERA, utan det är fullt tillåtet att sörja...

Men dikten har hjälpt mej att göra just detta... Att SÖRJA saker i stället för att BLI BITTER, för det ska gudarna veta att jag haft min beskärda del, även om det i mitt fall, tack och lov, slutat utan livet som insats...

När jag hade det som värst, så "sprang jag på" en människa med MYCKET i bagaget, men som lyckats ta sej vidare och hon sa: Anna, att tillåta kan också förstöra... Livet är inte rättvist... Sörj, för du är värd något bättre...

Jag tyckte ju att hon var en riktig knäppgök, men sedan så tänkte jag efter lite x-tra och insåg att hon inte var så dum, trots allt... ;)

Kram på dej och "att bita ihop" är inte rätt medicin.. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: