- Vilken underbar dag!

Vi har suttit vid allra största forsen, nja, men likväl en liten fors, hela eftermiddagen och bara lekt turister ;-) Särbot envisades med att packa ner stolar OCH bord i båten, svägerskan kom lastad med allt från revbensspjäll till folköl och jag stod för Pepsi och Treo, inget nytt alltså!

Solen har skinit hela tiden, fisken har väl inte stått som spön i backen direkt, däremot har vi haft ett visst svinn på fiskeredskaps-fronten idag kan man säga.... Först kastade jag givetvis bort det där draget, det andra för särbot hade två, som han plockat alla sina fiskar med, sen fortsatte det hela med att han bröt av mitt spö... Ingen fara, det var ett gammalt billigt spö med en rulle som krånglar hela tiden, väck m skiten säger jag bara!

Sen hände samma sak med svägerskans nya spö också, krack så var det ett minne blott... Inte lika kul men som tur var fanns ju en garanti, i det här fallet betyder det att klatasmen byter ut det mot ett nytt, gratis! (mmmm, så kan det gå kära särbo när man kränger saker till släkten, hehe!= så helt plötsligt var vi två spön korta...

Helt ok det också, klockan var tillräckligt mycket för att avsluta dagens fiskeäventyr och nu, nu sitter man här, troligtvis helt knallröd efter stekande sol och sådär lämpligt totalt utmattad... Det är jobbigt att vistas utomhus märker jag, blir en lugn stilla kväll framför tvn eller nåt.... Kanske somna innan 2 som variation?

(bilder kommer senare, som vanligt när jag är här uppe!)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: