- Tandvärk..


Fast ska jag vara ärlig så handlar det nog mest
om nån fantomsmärta, för där tanden en gång varit
där saknas nåt, nåt ganska viktigt, i stil med en tand!!!

Den här tanden bets av för ett par år sedan, då försvann
all tandvärk och det blev lugnt i käken, när bara roten är
kvar så sitter den så mycket mer stilla än när hela tanden
kan klämmas åt och snea till och.....
(om jag gillar tandläkaren?! )

Ivf så hade jag en supersmaskig ren köttmiddag igår kväll,
tjejerna fixade sin egen med kött o pompa o såsen, den där
tradidtionella helgtallriken kan man säga, och jag hade köpt
mig en gammal köttbit, Rostas, som jag fixade till på kvälls-
kröken... Väldigt gott kött, mört och mumma och jaaaaaa,
jag bet väl fel då för nu har natten varit så underbar som den
bara kan bli vilket garanterar en ännu mer ljuvlig dag..

Jag har TANDVÄRK och det spränger i stackars käken så
jag närmast avlider.... Skyll mig själv o allt det där men är det
ingen som har nåt kilo morfin eller så att bjussa på!?!

Aj...............
1 tia på cambridgekurens tredje dag!:

skriven

Hej, usch för tandvärk! Två gånger det senaste halvåret när jag åkt till mina föräldrar i Dalarna har jag "lyckats" (rättare sagt misslyckats) att bita av en tand. Hemskt!



Lattehåller är helt klart lite overkill. Töntigt grej egentligen men perfekt att ha en vattenflaska i!



Ha en bra dag!

2 spider:

skriven

hej!



Jag håller med dig att vi i många fall är överdrivet oroliga vad man får äta och inte. Och tro mig, jag är så sjuuuukt trött på alla människor som tror sig veta som ska förmana och hålla på. När jag skrev om min rabarberpaj för ett tag sedan så var det någon som sa att "man ska inte äta rabarber som gravid". Jisses.



Jag går efter lovsmedelsverkets hemsida och vad min barnmorska säger. Det får räcka =)



Kram på dig

3 Lindis:

skriven

Tandvärk är vidrigt huva. Vet du jag får gratis tandvård numera så nu ska det kollas och fixas om något behöver fixas tjoho man får vara glad åt det lilla, det är ju så himla dyrt annars.. Jag får det nu eftersom jag har haft psykisk hälsa så länge.. Ja, jag var uppe sent inatt för att vara mig hihi kram tänker på dig!

4 Chrissie:

skriven

Nu har jag haft turen så jag har aldrig haft problem med några tänder, aldrig haft tandvärk eller hål eller liknande. Men det låter ont. Hoppas det går över :)



Sv: Jag är van vid Sims 2 så att byta till 3an var lite svårt då allt är verkligen annorlunda. Men jag har börjat vänja mig och nu är jag fast :) Men det gäller att man har en dator som klarar av spelet...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: