- Nu får vi se om ni hänger med, ok?

Eftersom att jag ju ska åka iväg till särbot över helgen (och nej, tyvärr, här finns inte mycket av värde att stjäla även om jag nu berättar att jag lämnar boet, ok?) så borde man kanske ha packat? Kanske varit klar med sånt för länge sedan, om man nu är en sån som vill ha koll på saker o ting dvs... Nu har jag givetvis INTE fixat klart allt, jag var tvungen att ta mig en fika m kompis/vännen minsann, o sen måste man ju titta på lite kaninisar och köpa lite snus till lapparna upp i byn förstås! Har inte tid med nån jädra packning i dag inte!

När jag går därifrån, alltså hela långa vägen tvärs över vägen, det är bra att bo i stan igen bara så att ni vet, så lyckas jag se hur två gubbs precis räddar en hundstackare, som givetvis ligger fastbunden PÅ en parkering, mitt i solskenet och aningens illa till eftersom att det finns en tendens till att vara just bilar på parkeringen... *muttrar*

De hann tjoa tillräckligt högt så att stackarn som bara backade sin bil hann stanna precis innan hunden blev överkörd, sånt är vidrigt och rätt vad det är kommer ju en annan bil, slänger in backen och då smäller det...:-(

Kommer hem, kollar av dagens Vk och ser en notis om "Lejon på vift" (eller som den som skrivit valt att kalla det "Lejon på drift" ?!) Härliga rubriker numer, eller hur? Nästan helt i min egen klass minsann!

Men, lejon ger mig ju andra tankar givetvis, lejonen, som befann sig i Nairobi för den delen och inte ute på "drift" här hemma i Umeå, hamnar i gullegull-stadiet som startades upp inne på Djuraffären vi också besökte.... Lejon kan ju vara så himla gulliga, eller hur? (ivf på youtube)


Så titta och grina en skvätt ni också vet jag, tror att jag haft det här klippet ute förut
men det struntar väl en viking i, nog blir man bra nog blank i ögonen, så nu har jag
bara att göra om det lilla jag ju hade presterat, spacklingen.....

1 jeanette:

skriven

visst blev det lite fuktigt i ögonvrån... härligt filmklipp. Hoppas du får en skön och SOLIG midsommar. Kram!

2 gladulle:

skriven

trevlig midsommar på dig:)



Sitter själv på en camping 6 mil utanför göteborg och skall fira midsommar här i morgon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: