- Ljuva somriga nätter!

Smet ut en sista gång i natt på balkongen
det är tyst och stilla, lite fågelkvitter och en
av "våra" katter strosar i sakta mak fram
mellan husen...

Nog är väl sommaren underbar ändå?

En bit bort ligger E4-an, såpass långt bort
att den inte hörs på vintern när det ligger
snö på vägen men nu på nattakröken så
hör man tydligt vägens riddare, dvs alla
våra långtradare som går på vägarna här
i Sverige.


Jag har nämligen alltid haft en viss förkärlek
för just långtradare, ville så sent som i hög-
stadiet bli just tradarchaffis, men saker och
ting blir ju inte alltid som man tänkt sig, fort-
farande är det dock ett yrke som lockar mig!


Att bara glida omkring efter vägarna, gärna
nattetid, har sin speciella lockelse hos mig!



Förr om åren liftade jag alltid när jag
skulle någonstans, antingen kunde man
ringa åkeriet på en gång och fråga,
annars klev jag helt enkelt bara iväg till
den väg som var lämpligast utifrån var
jag ville komma, o sen ut med tummen
och försöka se "trevlig" ut :-)



Min bästa "tid" nånsin var för några år
sedan. Från fredag natt, kring midnatt
till söndag mitt i dagen tog jag mig från
Helsingborg ända ut till mitt hus, 4 mil
utanför Umeå!

(i ärlighetens namn fick jag faktiskt en
slant av sista gubben jag liftade med,
vara bara att kliva in på Centralen i
storstan och beställa en sittplats hem..)

Inte en krona gick åt och 1187 km
mindre än två dygn kan man väl ändå
inte klaga på?)





Funderar på att väcka liv i liftartummen igen nu i sommar,
med 30 mil mellan sig och särbot vore det inte helt fel att
använda sig av den varianten av transporter,
buss och bil blir förjädra dyrt och ja,
som sagt var
jag trivs ju väldigt bra i hytten också ;-)
1 Anna:

skriven

ÅH, TACK för dom ljuva tonerna!!! ;)

Kram och hoppas du får en bra dag!!!

Det vet jag att jag kommer att ha... I SOLEN på STRANDEN!! :)

2 kristina:

skriven

Du har så rätt:)

Står mitt i "överlevnaden" just nu.

Har många bra att prata med, men älskar bloggens respons. Föräldrar skall stötta mer, men mina är ganska hårda och fattar inte riktigt varför man måste sörja:(



Gillade den röda lastbilen, den sticker verkligen ut på vägarna.



Kram

3 Lindis:

skriven

Ja men varför inte, gör det kram

4 Thalina:

skriven

Tänk vad jag har liftat i min dar,men vi var alltid två.De bästa att åka med var långtradarna för då fick man åka långt.Men idag skulle jag inte våga, det händer ju så mycket.Livet på vägarna kan nog vara härligt men var rädd om dig ifall du ska lifta.Kram Thalina

5 Eva-camilla:

skriven

Men vilken underbar idé..och sedan när du tagit dig hela vägen ner till Helsingborg så kommer du till mig och dricker något svalkande :D



Kul att du gillar lastbilar..min blivande man tillhör ju den yrkeskategorin..haha men om sanningen ska fram har jag tröttnat lite på att sitta med honom i hytten och skumpa fram..men visst har det sin charm..man sliter ju definitivt inte ut varandra!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: