- Lunchpaus

Satt uppe som sällskap ett tag innan jag smet hem för lite luncheri, kollade sortimentet på sjukan och det är varken mina priser eller min typ av kost, är tydligen svårt att komma fram med dressingar o sådant utan laktos i och 90 % av all äcklig färdigmat verkar ju innehålla laktos också...

Men jag har ju alltid en lösning, mina två paradmaträtter, eh.... funkar alltid! Antingen äggröra med bacon, smaskigt trots att det äts ett par gånger i veckan numer, minst... eller Valios Laktosfria yoghurt, nu med vaniljsmak och de där gottiga Havrefrasen! Ser lite magert ut såhär när man skriver ner maten men jag får väl skylla på trasslig mage och avsaknad av aptit, här har jag ju åtminstone två varianter jag inte måste tillbringa timmar på dass efter, bara det guld värt!

Jo men sen var det ju en sak till, några Chokoflakes, vanliga havrekakor med choklad i, de funkar också för magen upptäckte jag igår så lite kakor efter maten och jag är snart redo för återfärd till sjukhuset! Nu ska jag bolma, pinka och dra, ha det bra hela högen!

1 FÄRJAN-RUTH:

skriven

Ha det bäst.Kram. Färjan-Ruth


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: