- Förresten, på tal om flytt...



Hur sugen jag än blir när jag sitter och surfar runt bland lägenheter på internet, så minst lika osugen blir jag när jag sätter mig ner och verkligen tänker efter, ska vi flytta vår tionde gång nu ? Känns inte lika kul och nu sitter vi ju så perfekt till, i utkanten av stan fast ändå nära till, även om dottern nu svär ve och förbannelse över att behöva cykla uppför Ök så vet jag att hon trivs minst lika bra här hemma!

VI har ju en hel massa lyx som är svårt att välja bort, egen tvättmaskin är helt underbart när man ju kommer från ett hus tidigare. Tvättstuga har sin tjusning eftersom att det aldrig går att få in samma rutin på tvättandet hemma, det är ju liksom aldrig färdigt utan tvätten är ett ständigt pågående projekt, men det överlever jag gott och väl med den tjusiga tvättmaskin vi ju fick utbytt till i vintras.

Ska gå över gräsmattan idag, särbot har min gamla trimmer med sig, helt döfött att ge sig på den ängen med handjagaren, nu ska vi iväg till handelsträdgården och införskaffa årets blommor till fadern...Vet att jag är mer än lämpligt sen men ni måste komma ihåg att det förra året var hela 20 år sedan han avled, man kan inte ligga på topp vad gäller gravvård hur länge som helst. Kanske blir det några små blommor hem till balkong o kruka också, känner mig faktiskt riktigt inspirerad idag, även där vet jag ju att det är lite sent men vad då? Sommaren är inte slut än, den har bara tagit en liten paus minsann!

Ja, jo, det här med flytt, vi har pratat ihop oss vi i familjen litentanta, bära eller brista, vi stannar kvar tills nästa sommar gör vi! Känns skönt nu när det äntligen är bestämt, bostadsbidragen må flyga all världens väg, jag har ju min uschliga pension ända tills maj nästa år ändå så med lite tur får jag mig ett bostadstillägg istället för det är ju  liiiiiite för dyrt att bo här utan.

Men som sagt var, det skiter vi i just nu, nu är det bestämt , vi stannar kvar, jag ska ringa vaktmästare och starta upp projekt fixa iordning kök också, inte en höst/vinter/vår till med det här hemska brun/orangea trasiga kaklet och in med de nya bänkskivorna vi är lovade, kanske tar de en titt till på de vidriga gula köksluckorna och instämmer i att de faktiskt är helt sanslöst skabbiga med så vips har vi ivf en vit del i vår annars så bruna lägenhet!

Men nu ska här borstas gaddar och susas ut i shoppingdungeln!
1 Lindis:

skriven

Skönt att du har kommit fram till hur du vill göra, kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: