Gnistrande kyla och fortfarande inte en bild...

Dagens största uppgift var en stilla promenad till svärmor, hon sitter ju faktiskt ensammen och till råga på allt hade vi lyckats att lämna av hennes bil utan att städa iordning så att det ens var möjligt att starta kupévärmaren.....lite klantigt då hon ju har en liten Toyota med urkassa dörrlister som fryser så fort det blir kallt ute.... Svårt att öppna genomfrusen bil är det och idag, just nu, ligger termometern på dryga -28 grader..... Ganska hopplöst kallt med andra ord, inte läge för skotertur idag heller alltså, så synd, men så är det, mitt i vintern har vi ju tämligen kallt här i byn och den ringa kylan som varit under några dagar tillhör mer ovanligheterna än det normala... Men lite för kallt kan man säga att det har varit alltså

Av nån anledning, som inte bara handlar om öl-intaget igår, som ju då var riktigt vettigt faktiskt! så har hungern kanske inte varit allra som störst idag, men det är klart, går man till svärmora får man ju mat, och te o fika... Så just nu känns ost-krokspåsen som inhandlades speciellt för idag ganska onödig....Men snart har ju sista smördegskakora sjunkit ner under jag vill kräkas-nivån så hoppet är inte helt ute ;-)

Förresten, nu får jag lite ågren över att jag inte hade nåt nyårslöfte... alla pratar om det och varför inte, nåt borde jag ju kunna ha, ska fundera mer under kvällen och återkomma när jag kommit på nåt som jag kan hålla...........
1 Tina:

skriven

-28 grader!!?? Och vi GNÄLLER för att vi har 10 minusgrader strax söder om Göteborg..! Första gången på många år som långkalsingarna ska fram! Ha det gott! o god fortsättning! Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: