Angående trettondagen alltså



Läste precis i min hmm, ickefavorit Linda Skugges blogg om två vuxna män som suttit och diskuterat vad Trettondagen egentligen var

Två vuxna män hade just denna dialog hemma hos mig:

"Trettondagen, vad är det?"

"Jag vet inte."

"Det var väl då när de tre vise männen kom fram?"

"Ja. Och då ska man vara ledig?"

"Ja."

här har ni länken också....

Tom särbot garvar åt inlägget, alltså, en del är bara föööör ovetande.... tills vi börjar svamla om trettondagen själva liksom..

-Men (o nu tänker han så det knakar kan jag lova!!!) var det inte DÅ de plockade ner Jesus från korset?!
Så tar det nån minut och han fortsätter....
-Efter han suttit där nästan ett år alltså..... *asgarvar*

Hur smart är man egentligen överlag om sånt, jag vet ingenting kan jag erkänna, särbot däremot har faktiskt en hel del hjärnkapacitet, vare sig man tror det eller ej, men det här, det var väl knappast smart? haha!
En lätt soltorkad Jesus plockades ner ett tag innan han hängts upp, fast alltså, året efter?!

Voi, voi...hur är det där egentligen, nån Halleluja-beläst en som kan det där? Vi vet åtminstone att man är ledig då, alltid en början....

1 virpi:

skriven

Med hjälp av google.(Naturligtvis!)

Firas denna dag till minne av kristi dop (jesus döptes)

För övrigt så är det min namnsdag.Hannele. :)

Kram Virpi

2 åsa:

skriven

vilken fin sida du har


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: