- Hemma efter några timmar på akuten

Precis när jag äntligen var på väg i säng kom dottern gråtandes in på mitt rum, hon hade vaknat med hemska smärtor och var  livrädd, ont som tusan i rygg och mage, som tur var hade hon ju sin älsk här hemma, en chaufför har väl aldrig varit så välkommen som just i natt....

Vi anlände till ett tomt väntrum vilket var underbart, och efter en lååååååååång halvtimme, timme fick hon äntligen första smärtstillande sprutan.... Tyvärr kom inte den riktigt smärtstillande effekten förräns efter ett par, tre sprutor och det är ju synd, samtidigt som jag ju förstår problematiken. Man kan ju inte droga ner en patient utan nåt hum om vad det är som kan krångla, bara sorgligt att hon hade så ont..

Nu är vi ivf hemma igen, sista Ketogan-sprutan sattes direkt i nålen - tjoff! Sen var det lugnt och stilla kan man väl summera det hela, nu sitter jag som en hönsmamma och hoppas att det "bara" var en njursten och eftersom proverna inte visade nåt alarmerande så kör jag på den diagnosen rakt av! (att hon fick såpass högpotent smärtstillande är en blandning av smärtpåverkan och den där överkänsligheten mot acetylsalicylsyra och därigenom försvinner ju alla NSAID-preparat också  :-( )

Nu sover en smått drogad dotter, en utvakad morsa ska hålla dagen ut, annars somnar jag aldrig i kväll, så kanske kommer jag att ösa ur mig en massa dumma inlägg, kom då ihåg detta, tanten har inte sovit ;-)

Så gomorr på er därute! Idag är en ny dag som bara kan bli bättre!
1 Lindis:

skriven

Men oj, hoppas hon blir bra snart! kramar!

2 litentanta:

skriven

vi får se när hon vaknar igen, hoppas det men misstänker att hon kan vara lite öm o tagen efter allt.... nu orkar jag inte vara vaken mer...lägger av telefonerna o sover en skvätt tror jag



kramis



3 Thalina:

skriven

Fy vilken natt ni har haft och så orolig man blir när barnen är sjuka oavsett hur gamla de är.Hoppas att det inte var något farligt och att hon snart är kry igen kramar till er båda THALINA

4 erika:

skriven

Usch...stackars dotran! Hoppas att allt är bättre idag. Hoppas även att modern sovit! Se till att dom kollar upp ev. njursten m UL el. röntgen ordentligt!..inte så trevligt å rensa magen inför röntgen, men fan värt det om man slipper en jäkla massa njurstensbekymmer! Massa text blev det från en trött dam i urskogen :) God natt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: