-Hem till kaos....nästan




Kaos
Wikipedias tolkning

"Kaos har att göra med oförutsägbarhet. Begreppet härstammar från det antika Greklands ord för "rymd" (χάος) och som genom missförstånd av tidig kristen användning av ordet fick betydelsen "oordning" (det antika grekiska ordet för "oordning" är ταραχή). Något som har kännetecken från både kaos och ordning brukar i den traditionen kallas Kaordisk. Inom naturvetenskapen är kaos inte liktydigt med oordning, utan i stället en benämning på en särskild form av ordning där en liten förändring i begynnelsevillkoren kan orsaka en drastisk förändring vid en senare tidpunkt."

Ska inte överdriva allt MEN först kommer urkranke svärsonen o hämtar oss efter 22 på busstationen, skjutsar släkt till ett bostadsområde, tankar, låter mig köpa lite snus ;-) och det för att mötas av en upptagen parkeringsplats IGEN!!! Ingen som svarade, öppnade när jag ringde på (jopp, vi vet vem som brukar "låna", yiiiippie då det faktiskt är ganska kallt här i stan också.... Nå ja, tillslut kom grannen ut och flyttade bussen, tack o bock fast va fan, hur smart är det att ta "rövare" av andras hyrda motorvärmarplatse, kanske dags att ge fan ?

Stolpar uppför trappen, sätter i nyckel och LÅSER dörren..... Opps, har visst haft lägenheten olåst ett dygn...mindre bra men allt kvar, antagligen därför att jag lämnat en ungsform med currygräddsås o bananer framme på diskbänken! Luktar sådär halvspya-äckligt här inne minst sagt... Men ingen inbrottstjuv, eller vad då inbrott, det var ju olåst.......... vågade sig väl in i stanken gissar jag...

Sen är det dags att fixa fram sista sjukintyget, ska ju på personalkontoret i morgon...ehhh, var papprena?!?!?!? Hittar inte, nu närmar det sig panik... är ju bara några månader sen med dem...... Ska vara där klockan 10, mår som ett apskaft just nu med snoret rinnande, ont i huvudet..... Inga bussar går dit, det är för kallt att ta moderns bil eftersom att vi ju inte vet om det är glykol i den.... Alltså ska jag ta bussen, ut till ett industriområde, välja rätt mellan de där många vägarna som finns och sen ........

Och sen  hittar jag helt plötsligt en liten ansökan som visst inte är inskickad...bostadsbidraget....... Blir 1600:- kort nu i januari, dottern fyller år i morgon och....faaaaaaaaaaaaaaaaan liksom..... Det har varit lite för mycket på sistone och jag har kanske tappat greppet lite om det administrativa känner jag, suckar.....

Mår jag som idag i morgon blir det ingen bra dag helt enkelt, inte alls...

(det värsta är ju när det är självförvållat, och jag har vållat en massa själv kan man nog säga....)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: