-Tänk om stålarna var dina?

Om vi kastar all moral o allt vettigt tänk över axeln, bara tänker oss att det var på vårat kontopengarna rasslade in, sisådär 500 000 :- för mycket  mer noggrant sagt, och allt man behövde göra var att plocka ut dem....

Vore inte det helt underbart säg? Jag har en hel massa hål att stoppa dem i, bort m gammalt huslån och väck m lilla slatten till datorn, ut med en slant till härlig solresa och in med en hög på dotterns "får inte röra förräns morsan säger till"-konto..... o sen, sen skulle jag bara sätta mig ner och njuta över livet...

Behövs inte så mycket pengar för att leva drägligt, kanske skulle de räcka ett tag.....kanske inte, men då skulle det inte vara hela världen heller...

Det verkar ivf Göteborgs stads lokalsekretariat ha bjussat en medborgare på, synd bara att de inte kommer att få igen så mycket pengar sen, men så kan det vara ibland....Jag tittar bara avundsjukt på (återigen!) och säger grattis till dig, DU som fick 464252 :- veckan före jul!
1 gladulle:

skriven

Nä vi klarade oss men jag har jobbat 2 nätter och inte hunnit sitta framför dator, men nu ska jag ta mig i kragen eller om det får bli i morgon vi får se...



kram

2 tina:

skriven

I Thailand lär han klara sig LÄNGE på en halv miljon....!! Kram Tina

3 Anki:

skriven

Just det här skrev jag oxå om imin blogg för några inlägg sedan och frågade "handen på hjärtat" vad skulle ni läsare göra! Lämna dom tillbaka var det många som skrev, vi skulle inte för samvetets skull ta dessa pengar, vi skulle gå till polisen!

Ponera att du hittar en hel säck i skogen med pengar, vad gör man, jag vet vad jag skulle göra i allafall! Lite lättare att hitta en säck i skogen och veta vad man ska göra, istället för att stå framför en kameraövervakad bankautomat och bli fotad!



Kram igen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: