-Ny dag med dottermigrän och mammastäd!

Kanske inte låter som den allra bästa starten på en dag fast jag tror att vi har överlevt båda två. Dotterns migrän är ingen rolig sak har jag förstått, hon har domningar i armar och ben och synbortfall. Vanligtvis brukar den komma lite senare på dagen efter att skolan har börjat, det är inte kul men jag tror inte heller att det är någon skön upplevelse att vakna upp med sån huvudvärk heller....

Liten stackare, önskar så att det fanns en vettig medicin för henne och alla andra som inte tål acetylsalicylsyra (nu höftade jag verkligen till stavningen, jag menar ivf det som finns i allt från Treo till Eeze) utan får förlita sig på sånt tjafs som Alvedon och Panodil.. Iofs finns ju några Panocod kvar sedan käken var som värst men då blir hon ju helt däckad..

Kanske är mitt förhatliga projekt att städa lägenheten ingenting då när jag verkligen sätter det i perspektiv mot hennes värk, men ändå..... Finns det något värre???? (jo, jo, migrän och vinterkräksjuka och....)

Ska testa vidare på blogspot nu, såg inget vidare ut när jag kollade av den nu, underverk nattetid brukar tappa sin glans dan efter ... (det närmsta man kommer till krogragg numera haha!)
1 Tina:

skriven

Migrän är verkligen inte roligt...jag brukar UNDVIKA att lägga mig..då mår jag ännu sämre..o det är skönt att rulla in huvudet med en iskall handduk..DÅ krymper blodkärlen..! Hoppas att det är bättre NU..Stor kram! Tina

2 Ea:

skriven

Drog du igång dammsugaren då när hon låg med migrän? :D



Jag har sagt åt henne att be Anders om en liten present: http://www.eleven.se/migra-cap-migranhuva-lila-1342.html :)



Hoppas att det blir bättre för henne. Jag vet inte vad man tar om man är allergisk mot NSAID-preparat. Blir det triptaner då? Men hon är väl för ung? Finns ju ergotaminpreparat också... och akupunktur.

Kanske bör kolla upp hennes p-piller om hon äter sådana? Hoppas att det blir bättre för henne och att du får en skön, datorfri, kväll! :)



Tack för komplimangerna tidigare. Jag sorterar post i vanliga fall, haha. Har inte ens tagit mig an någon hederlig utbildning. Vet inte vad det kan tänkas bli heller i framtiden. :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: