-Grattis till en väldigt speciell vän!




Som vår store fd. ledare i väster själv sagt:

När jag var ung och oansvarig, var jag ung och oansvarig,
George Bush

Vissa människor man aldrig träffat kan bli så viktiga för en, sådär som att man
alltid känt varandra. Samtidigt bekväma och mysiga som ett gammalt ingått toffelpar,
men ändå stå totalt stadigt på marken som de allra nyaste stövelpar man nånsin haft!
Såna som enkelt genomskådar ens eget skitprat, pysslar med sånt som att
läsa mellan raderna, tänker och ifrågasätter....

De människorna är de viktigaste för där har man inte bara en spegel att gotta sig i
utan en människa som tänker till, undrar, snurrar till ens egna resonemang
 tills man helt plötsligt har börjat tänka i nya banor,
ofta utan att man ens har hunnit fatta vad som hänt ....

Finns inga förutfattade meningar, inga ansikten att ha studerat om utifall att kanske,
det är något som kan vara intressant för mig? Inga kroppar som avgör viktklasser,
åldrar, socialgrupper och fitnessnivå, bara en insida och en människa!

Ibland tror jag att jag skulle kunna bosätta mig på internet, strunta i livet utanför
 och bara fortsätta lära känna alla härliga, underbara, finurliga individer som
finns överallt istället för att stövla omkring där ute och fångas i den
vanliga lunken med utsidan före insidan,
arbetsförmåga, arbetsoförmåga, kompetens hit och kompetens dit...

Och idag, idag fyller en helt (ska inte ösa ur mig lovord och prisa henne gul och blå)
väldigt speciell vän till mig år. Jag hoppas att din present blir precis sådär härlig
och ledig och mysig som den bara kan bli,
inget godis från skumma farbröder, titta när ni passerar över gator och håll i plånboken
nu när du och en hel drös av din familj nu firar i huvudstaden i dagarna tvenne!


Hipp Hipp Hurra
Du leve i hundra, ja minst, år
och akta dig om några år, då
står jag där m en flaska skumpa
alldeles på riktigt!

KRAN på sig vännen!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: