-Grattis Charles Darwin!



För exakt 200 år sedan, den 12 februari  1809, föddes Charles Darwin.
50 år  publicerades verket Om arternas uppkomst där Darwin presenterade och förklarade evolutionsteorin som gick stick i stäv med den tidigare religiösa förklaringen. Trots att det har passerat 150 år lever fortfarande diskussionen kring teorins vara eller icke vara än idag.

Titta gärna in på SR:s hemsida för mer fakta och information om du är intresserad! (Är du intresserad av hur mycket som har "fastnat" hos dig själv så finns där ett test att ta :Vad kan du om Darwin?  )

Själv fick jag bara 3 poäng av 8 själv, dags att hoppa runt lite bland mina egna länkar misstänker jag....
1 Caroline:

skriven

Jag fick 5 poäng! Woohoo.

2 litentanta:

skriven

men nu är det ju så en gång för alla, du är smart, jag är svamlig ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: