-Alla Hjärtans dag, o alla andra hjärtliga dagar!

Jag är väldigt emot det här som jag kallar amerikaniserandet av Sverige, speciellt när det gäller köphysterin i samband med alla måste fira-dagar.

(Jag går i totalspinn när Halloween närmar sig, vad är det för något att fira här i Sverige, på vilket annat sätt har vi något med den helgen att göra om inte för att det behövdes skapas än mer shopping och konsumtion.Sitter och tittar runt och försöker läsa ikapp mig lite kring Halloween och nää, inte alls, ingenting, nada som gör att jag känner nödvändigheten av den helgen...

Wikipedia
Nordiska Museet )

Nå ja, det var Alla Hjärtans Dag det skulle handla om, tänker inte moralisera om alla stackare som inget får och att de som då får sitt kort, hjärta, bukett eller vad det nu ska skämmas, blir sån dubbelmoral för hur ska vi då göra med jul? Kommer alltid att vara någon som blir utan, eller hur?, men jag kan ställa mig bakom alla som inte vill ha utdelning av dessa kort i skolorna däremot!

Hur sorgligt måste det inte kännas för den, de som blir utan, för i ärlighetens namn, alla är inte populära, alla kan inte vara älskade och alla är inte omtyckta i sina klasser och att få det skrivet på näsan så tydligt det förtjänar inte någon!

Den dagen vi har lyckats få till ett genomvänligt, helt accepterande, öppet och fungerande samhälle, den dagen är vår skola också mogen för dessa tokigheter, barn kommer aldrig att bli bättre än vad vi föräldrar är, och vi föräldrar är ju inget annat än samhällsmedborgare så allt står väl o faller med den biten känner jag ivf...

Själv tänker jag tillbringa Alla Hjärtans Dag hemma, jag tänker INTE städa, som vanligt då... jag tänker inte laga middag, oj, som vanligt igen då.. och jag tänker inte fjaska runt med rosor och choklad!

Varför det då kanske ni undrar... (väldigt enkelt egentligen, jag misstänker att dotter kommer att hjärta iväg sig m älsk så ev middagstjänst är avblåst ;-), rosor är dyyyyyyyra och jag är värdelös på att hålla liv i allt som blommar och choklad ja, liiiite för mycket mjölk för att passa min mage ) och just nu sitter jag o funderar på om inte just den dagen vore som allra bäst att promenera bort o vräka i sig ett Mc Donalds Feast? För lite ska det väl mysas, men inte i överkant... (o då är man verkligen nära Coop där man kan köpa en himla massa annat gott....) Så nog blir det väl firat här hemma med, bara på en litentantas sätt :-)
1 smet:

skriven

ush alla hjärtans dag.. börjar det närma sig?

typiskt.

håller med dig, skit i dagen som om de vore vilken som helst. hatar hysterin kring den!

2 Thalina:

skriven

Alltid kul att komma in här och läsa om dina åsikter.Håller med om att det blivit hysteri om Alla hjärtans dag och om alla andra dagar också som det nästan fordras att man köper presenter.Minns också när jag gick i skolan fick vi rita fars-och morsdagskort och jag tyckte så synd om de som var utan den ena föräldern,de fick rita något annat.Men alla hjärtans dag och de andra dagarna jag nämnde är bara till för affärsmännen.Ha en fin kväll och kram THALINA

3 Lindis:

skriven

Jag håller med om hysterien ang, de bägge dagarna.. Jag brukar inte fira alla hjärtans dag med gubben något speciellt.. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: