- Tillsammans kan vi göra mycket, glöm inte Mamma Becka!

Sa just till dottern häromdagen att fattiga, det är vi ju ändå inte, även
om man tjatar om det hela tiden
. Att man har dåligt med
pengar är ju ingen nyhet men ändå, jag lyckades fixa till en ny dator,
som dessvärre måste in på reparation direkt...suck...åt henne för jag
anser det nämligen inte vara hennes fel att hon fick sluta på sitt gymnasie!


Ibland är saker och ting så jävliga som de bara kan bli och min filosofi är
enkel, då ser vi till att ändra så mycket vi bara kan, och jag tror att allt
blev till det allra bästa som det har ordnat sig nu, eller hur dotra mi?
Visst är vi snygga på bilderna förresten?


Stort tack till mentor också, det var ju tack vare din lektion
som dottern tog sig ur allt tråkigt också, kanske blir lite bakvänt
att mista en bra elev av något man lär ut men du förstår nog vad
jag menar ;-)


Men jag är ju nu en gång en multiblogg-läsare, hade också min period
när jag följde alla de här "unga mammorna" och idag ramlade jag in hos
Mamma Becka - 17 år och trebarnsmamma


Skrik nu inte rakt ut alla vuxna som tittar in här, Mamma Becka är en bra
morsa så ung hon nu är, slumpen, tillfälligheter, lyckan? gjorde henne till
flerbarnsmor kanske aningens tidigt men ändå
, hon kämpar på så gott hon
bara kan och det vill jag stödja!


Precis som för de allra flesta är december även en hemsk månad hemma
hos den lilla familjen och helt utan egen påverkan har det startats en insamling
till alla 4 vilket jag verkligen brinner för, kom igen, skänk en liten, stor? slant nu
i den allmänna konkurstiden. Vi kan det, jag minns de värsta åren i vår lilla familjs
liv och är det något man inte behöver så är det väl en kamp för ren och skär over-
levnad?


Årets goda gärning kan väl lika gärna få bli en
julklappsfylld jul hemma hos Becka, Tindra, Enya och Tuva?

Gör som jag ,
offra en skvätt av det vi
trots allt har och njut lite inuti istället!




(klicka på bilden så kommer du till rätt sida)
1 Anna:

skriven

Haha! Musik, ja! Karlar, vet inte riktigt... ;)

Men en sak är säker och det är att vi båda har bra smak för att vi gillar ju varandra... Hihi!

Två bitchar på samma nivå, typ...

Och om man tänker efter så var ju en annan liten bitch en del av historien för ett litet tag sedan...

En pälsklädd sådan... :)

Kram på dej!

2 kristina:

skriven

Skriker inte:)



Skall titta in hos henne.



Kram

3 Erika:

skriven

hoppsan hejsan...hennes blogg följde jag förut, men har så glömt bort den! Tack för påminnelsen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: