- SÅ kan man också läsa nyheter, är du redo?



(ni kan följa mina tankar genom mina FETA bokstäver, så tänker jag
en trött torsdag nämligen, välkommen in i virrvarret ;-)  )


Rubrik:
Ex-ministerns vän frös ihjäl i diket

Kylan fortsätter att skörda offer i vinter. Det senaste är en 63-årig man,
nära vän till en tidigare minister som frös ihjäl i ett dike på väg hem
från en fest
. (vilken minister var det?!)


Dödsorsaken tros vara köld i kombination med att han var lättklädd (menar de
verkligen vad de skriver?!?! att han var klädd i kortkort och stayups, mitt
i vintern?!?!)



(och förresten, hur stor är sannolikheten att en tidigare minister först själv fryser
ihjäl i ett dike på väg hem från en fest och sen dennes, eller "dennas" vän senare gör
samma misstag??? var det samma fest så det bara handlar om en kvart mellan
deras avfärd eller var det dan efter?)



blablabla blablabla (inget jag missuppfattar dvs)


Han var speciell och spontan men trevlig (speciell som i 6 tår eller vad då?!?!?) Jag skulle
beskriva honom som en aristokrat (aristocat?!?! men seriöst, menar de att han var en tecknad
katt.... jag fattar ingenting.....)



o sen fortsätter en ganska skruttig artikel om "vinterns offer", som jag givetvis snurrar till
det hela med att se "vintern" som en förövare..... Beware, "vintern" is out there, ready to
get you!!!



Vidhåller att jag älskar att jobba, stressa och hetsa,
men får väl erkänna att min skalle inte är som förr...
Såhär kände jag det ju först efter en 10 timmars dag
förr om åren..... suck




Jo, jag ska väl låta er läsa den riktiga artikeln då,
glöm mitt virr och läs den helt oberoende av mitt
babbel HÄR

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: